Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SENG2162016136 | AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ-II | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilerin, İngilizce konuşulan akademik ortamda yazma alıştırmaları ve değerlendirmeler yaparak etkin birer yazar olmaları için tasarlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Akademik metin yazarken pek çok farklı beceri ve yaklaşımı kullanabilmek | 2 | Akademik metin ve makaleleri çözümleyebilmek | 3 | Araştırma yapma yaklaşımlarını ve türlerini etkili şekilde kullanabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Akademik yazma ile ilgili konulara ek olarak, ders dilbilgisi yapıları ve kullanımları gibi diğer dil becerilerine de odaklanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | araştırma ile ilgili temel kavramlar (araştırma, nitel-nicel bilgi, deney, kontrol, metot, bilim, paradigma | | | 2 | araştırmanın amaçları özellikleri | | | 3 | araştırma yapma yaklaşımları ve araştırma türleri | | | 4 | bilgi edinme yolları | | | 5 | araştırmada konu belirleme yolları (ne niçin çalışılacak) | | | 6 | araştırmada etik kurallar ve cinsel ayrımcı olmayan dil kullanımı | | | 7 | nitel araştırmada soru, amaç, hipotez, (doğrusal-ters) değişken (bağımlı bağımsız) | | | 8 | ara sınav | | | 9 | nicel deneysel modeller, basit, yarı deneysel ve gerçek deneysel modeller | | | 10 | nitel araştırma, amaç, süreç örnekleme | | | 11 | nitel araştırmada basit analizler: yüzde, frekans, mod medyan standart sapma | | | 12 | data toplama araçları: röportaj, gözlem, anket, günlük tutma | | | 13 | nitel ve nicel araştırma raporu yazma | | | 14 | araştırma tüleri: biyografi, otobiyografi, eylem araştırması | | | 15 | araştırma türleri: survey, vaka araştırması, temellendirilmiş teori | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Estelle M. Phillips & Derek S. Pugh (2000) How to Get a PhD, England, Open Univ. Press
Alan A. Glatthorn (1998) Writing the Winning Dissertation, California, Corwin Press Inc.
Colin Robson (1995) Real World Research, Oxford:Blackwell |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Makale Yazma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | 5 | | | | | | 3 | | | 4 | | | | | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | | | | | 4 | 5 | | | | | | | | 3 | | | ÖÇ3 | 4 | | | | 5 | | | | | | 4 | 3 | | | | 4 | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|