Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SENG2162016136AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ-IISeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin, İngilizce konuşulan akademik ortamda yazma alıştırmaları ve değerlendirmeler yaparak etkin birer yazar olmaları için tasarlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Akademik metin yazarken pek çok farklı beceri ve yaklaşımı kullanabilmek
2Akademik metin ve makaleleri çözümleyebilmek
3Araştırma yapma yaklaşımlarını ve türlerini etkili şekilde kullanabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Akademik yazma ile ilgili konulara ek olarak, ders dilbilgisi yapıları ve kullanımları gibi diğer dil becerilerine de odaklanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1araştırma ile ilgili temel kavramlar (araştırma, nitel-nicel bilgi, deney, kontrol, metot, bilim, paradigma
2araştırmanın amaçları özellikleri
3araştırma yapma yaklaşımları ve araştırma türleri
4bilgi edinme yolları
5araştırmada konu belirleme yolları (ne niçin çalışılacak)
6araştırmada etik kurallar ve cinsel ayrımcı olmayan dil kullanımı
7nitel araştırmada soru, amaç, hipotez, (doğrusal-ters) değişken (bağımlı bağımsız)
8ara sınav
9nicel deneysel modeller, basit, yarı deneysel ve gerçek deneysel modeller
10nitel araştırma, amaç, süreç örnekleme
11nitel araştırmada basit analizler: yüzde, frekans, mod medyan standart sapma
12data toplama araçları: röportaj, gözlem, anket, günlük tutma
13nitel ve nicel araştırma raporu yazma
14araştırma tüleri: biyografi, otobiyografi, eylem araştırması
15araştırma türleri: survey, vaka araştırması, temellendirilmiş teori
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Estelle M. Phillips & Derek S. Pugh (2000) How to Get a PhD, England, Open Univ. Press Alan A. Glatthorn (1998) Writing the Winning Dissertation, California, Corwin Press Inc. Colin Robson (1995) Real World Research, Oxford:Blackwell
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15460
Makale Yazma15115
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14  5     3  4    4
ÖÇ245    45       3  
ÖÇ34   5     43   4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00