Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SENG1142016136EDEBİYAT AKIMLARI-IISeçmeli125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilere edebiyatı akademik bir açıdan anlayabilmeleri için kuramsal ve eleştirel metinlerin okunması; derslere ve seminer tartışmalarına katılım yoluyla kuramsal bilginin yanı sıra, analitik ve yaratıcı beceriler kazandırmayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İbrahim Koç
Öğrenme Çıktıları
1Yazılı metinlerin formal ve tematik boyutları ve yazarları hakkındaki bilgiyi, toplumsal ve kültürel önemini ve edebiyat metinlerinin üretimine etkisini kavrayacak bir anlayışı edinmek
2Edebi metin okumalarında eleştirel, analitik ve karşılaştırmalı bir perspektif kullanabilmek
3Analitik ve yorumsal perspektifler kullanarak karşıt tarihsel ve eleştirel bakış açılarını değerlendirmek ve edebiyat kuramı ve uygulaması arasındaki ilişkiyi anlamak
4Tarihsel düşünebilmek ve yazılı metnin estetik boyutuyla toplumsal, kültürel ve diğer ilgili bağlamlar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Üniversite müfredatı dersleri olarak somutlaştırılmış olan, edebiyatın farklı alanlarında öğrencilerin ileri aşamalarda yapacakları çalışmalar için kuramsal alt yapı oluşturmaya yönelik giriş niteliğinde bir derstir. Öğrenciler temel edebi terminolojiyi, türler ve akımlarla ilgili kuramsal ve eleştirel bakış açılarını, edebiyatın tarihselliğini ve kullanılacak araştırma metotlarını öğrenirler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edebiyat Akımları ve Batı Edebiyatı Kavramı
2Edebiyat Akımlarının Oluşumunda Etkili Olan Faktörler
3Klasik Sanatın Tanımı ve Klasisizm
4Klasisizm: Örnek Metinler
5Romantizm: Tanım ve Örnek Metinler
6Realizm ve Natüralizm: Tanım ve Örnek Metinler
7Parnas Akım: Tanım ve Örnek Metinler
8Sembolizm: Tanım ve Örnek Metinler
9Ara sınav
10Gerçeküstücülük: Doğuşu ve Gelişmesi
11Gerçeküstücülük: Örnek Metinler
12Edebiyat –Felsefe İlişkisi: Varoluşçuluk
1321. Yüzyıl Edebiyatında Yönelişler
14Türk ve Dünya Edebiyatında Akımların Gelişmesine Genel Bakış
15Dönem Sonu Sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Literary Criticism / Sevim Kantarcıoğlu Platon’dan Derrida’ya Edebiyat akımları, Sevim Kantarcı Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Berna Moran
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz15115
Derse Katılım15460
Bireysel Çalışma15115
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12112
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ154 4     24   2  3
ÖÇ24 3  4   433  4 3 
ÖÇ3545 5    4 4      
ÖÇ44 3   44    4   5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00