Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SENG1122016136SÖZLÜK BİLGİSİ-IISeçmeli125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencileri sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki konusunda bilinçlendirmeyi ve ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmeye odaklanarak öğrencilerin sözcük dağarcığını geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler ayrıca yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmek amacıyla deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler ile ilgili bilgilerini geliştireceklerdir. Derste problem çözme, hata analizi, günlük tutma gibi etkinlikler ve çift ve gruplar halinde çalışma gibi, konu tabanlı ve etkileşimli uygulamalar yer alacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ercan TOMAKİN
Öğrenme Çıktıları
1Fonetik alfabeyi daha detaylı öğrenir ve sözcüklerin okunuşunu benimser
2Farklı sözcüklerin farklı yapılarını karşılaştırır
3İngilizce sözcük yapısına ilişkin bazı temel terimleri bilir
4Etkili kelime öğretiminde uygulanan strateji ve yöntemlere örnekler verir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1alakalı kelime grupları
2alakalı kelime grupları
3Kelime oluşturtma: bileşik sıfatlar ve çoğul isimler
4kelime oluşturma: önek ve sonek
5problem kelimeler
6deyimler
7betimleme: nesneler, gazete haberleri, güzel sanatlar
8betimleme: iş grupları ve durumlar
9Ara sınav
10Tasvir ve anlatım
11Konuşma İngilizcesi: konuşma şekilleri, rakamlar ve ölçü birimleri
12konuşma İngilizcesi: stil ve üslüp
13konuşma İngilizcesi: Popüler dil
14genel değerlendirme
15genel değerlendirme
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Better English Pronunciation- J.D. O’Connor Oxford Advanced Learner’s Dictionary Oxford Thesaurus
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz818
Derse Katılım15460
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1 5 5   4     4   5
ÖÇ2 4  5 3   4  4    
ÖÇ33   4    4 4    3 
ÖÇ45    5  4 3  5    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00