Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SENG1122016136 | SÖZLÜK BİLGİSİ-II | Seçmeli | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencileri sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki konusunda bilinçlendirmeyi ve ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmeye odaklanarak öğrencilerin sözcük dağarcığını geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler ayrıca yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmek amacıyla deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler ile ilgili bilgilerini geliştireceklerdir. Derste problem çözme, hata analizi, günlük tutma gibi etkinlikler ve çift ve gruplar halinde çalışma gibi, konu tabanlı ve etkileşimli uygulamalar yer alacaklardır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ercan TOMAKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fonetik alfabeyi daha detaylı öğrenir ve sözcüklerin okunuşunu benimser | 2 | Farklı sözcüklerin farklı yapılarını karşılaştırır | 3 | İngilizce sözcük yapısına ilişkin bazı temel terimleri bilir | 4 | Etkili kelime öğretiminde uygulanan strateji ve yöntemlere örnekler verir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | alakalı kelime grupları | | | 2 | alakalı kelime grupları | | | 3 | Kelime oluşturtma: bileşik sıfatlar ve çoğul isimler | | | 4 | kelime oluşturma: önek ve sonek | | | 5 | problem kelimeler | | | 6 | deyimler | | | 7 | betimleme: nesneler, gazete haberleri, güzel sanatlar | | | 8 | betimleme: iş grupları ve durumlar | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Tasvir ve anlatım | | | 11 | Konuşma İngilizcesi: konuşma şekilleri, rakamlar ve ölçü birimleri | | | 12 | konuşma İngilizcesi: stil ve üslüp | | | 13 | konuşma İngilizcesi: Popüler dil | | | 14 | genel değerlendirme | | | 15 | genel değerlendirme | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Better English Pronunciation- J.D. O’Connor
Oxford Advanced Learner’s Dictionary
Oxford Thesaurus
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 8 | 1 | 8 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | 5 | | | | 4 | | | | | | 4 | | | | 5 | ÖÇ2 | | 4 | | | 5 | | 3 | | | | 4 | | | 4 | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | | 4 | | | | | 4 | | 4 | | | | | 3 | | ÖÇ4 | 5 | | | | | 5 | | | 4 | | 3 | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|