Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SENG1132016136EDEBİYAT AKIMLARI-ISeçmeli115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilere edebiyatı akademik bir açıdan anlayabilmeleri için kuramsal ve eleştirel metinlerin okunması; derslere ve seminer tartışmalarına katılım yoluyla kuramsal bilginin yanı sıra, analitik ve yaratıcı beceriler kazandırmayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İbrahim KOÇ
Öğrenme Çıktıları
1Yazılı metinlerin formal ve tematik boyutları ve yazarları hakkındaki bilgiyi, toplumsal ve kültürel önemini ve edebiyat metinlerinin üretimine etkisini kavrayacak bir anlayışı edinmek
2Edebi metin okumalarında eleştirel, analitik ve karşılaştırmalı bir perspektif kullanabilmek
3Analitik ve yorumsal perspektifler kullanarak karşıt tarihsel ve eleştirel bakış açılarını değerlendirmek ve edebiyat kuramı ve uygulaması arasındaki ilişkiyi anlamak
4Tarihsel düşünebilmek ve yazılı metnin estetik boyutuyla toplumsal, kültürel ve diğer ilgili bağlamlar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek
5Edinilen bilgiyi ve entelektüel becerileri gelecekteki akademik çalışmalara, farklı işlere ya da yaşam tecrübelerine aktarabilen, bağımsız düşünebilen öğrenciler haline gelmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Üniversite müfredatı dersleri olarak somutlaştırılmış olan, edebiyatın farklı alanlarında öğrencilerin ileri aşamalarda yapacakları çalışmalar için kuramsal alt yapı oluşturmaya yönelik giriş niteliğinde bir derstir. Öğrenciler temel edebi terminolojiyi, türler ve akımlarla ilgili kuramsal ve eleştirel bakış açılarını, edebiyatın tarihselliğini ve kullanılacak araştırma metotlarını öğrenirler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş niteliğinde tartışma: Dersin amacı, hedefleri ve içeriği; edebi çalışmalar alanındaki edebi tür ve akımların tanımı, özellikleri ve önemi;
2Edebi türler ve akımların yükselişi ve gelişimi; edebi türlerin tipolojisi; edebi akım, edebi dönem: tanı ve ayırımın dereceleri;
3Edebi dönemler, hareketler ve akımlar I: Antik Çağ, Orta Çağ, Rönesans, Hümanizm, Barok, Neoklasizm;
4Edebi dönemler, hareketler ve akımlar II: Romantizm, Realizm, Natüralizm, Estetizm, İzlenimcilik, Dışavurumculuk, sembolizm;
5Kurban bayramı tatili
6Edebi dönemler, hareketler ve akımlar III: İmgecilik, Dadaizm, Modernizm, Avantgardizm, Bilinç akışı, Postmodernizm;
7Anlatı (epik) türüI: genel özellikler ve kuramsal ön hazırlıklar, türün gelişimi (antik epikten modern kurguya);
8Anlatı (epik) türüII: metinsel tipoloji (roman, kısa hikâye, kısa roman, öyküşiiri);
9Anlatı (epik) türüIII: metinsel düzenin temel düzenekleri (anlatım, anlatı, anlatıcı, okuyucu/dinleyici, bakış açısı, kronotop, olay örgüsü, zaman ve mekan, karakter, vb.);
10Lirik tür I: genel özellikler kuramsal ön hazırlıklar, türün gelişimi;
11Lirik tür II: metinsel tipoloji (ağıt, methiye, sone, drama monoloğu, vb.);
12Lirik tür III: metinsel düzenin temel düzenekleri ve mecazi dil (şiirleştirme, şiir yazma kuralları, (şiirde) ölçüdüzeni, ritim, kafiye, ölçü, ton, lirisizm, betimleme, sembol, eğretileme, karşılaştırma, benzetme, paradoks, oksimoron, hitap, mübalağa, vb.);
13Drama türüI: genel özellikler ve kuramsal ön hazırlıklar, türün gelişimi (antik dramadan modern absürt tiyatrosuna);
14Drama türüII: metinsel tipoloji (trajedi, komedi, trajikomedi, melodrama, tarihi oyun, İtalyan komedyası, vb.);
15Drama türüIII: metinsel düzenin temel düzenekleri (monolog, diyalog, sahne temsili, karakter, oyuncunun kendi kendine yaptığı konuşma (soliloquy), dönüm noktası, düğüm noktası, çözülme, perde, sahne, prolog, vb.).
16Dönem sonu sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Literary Movements for Students Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Berna Moran
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz717
Derse Katılım16464
Bireysel Çalışma15115
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1555            33 
ÖÇ2     4 4       54 
ÖÇ3333     2      434
ÖÇ4 233      3 4  44 
ÖÇ5     3433 44      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00