|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SENG1132016136 | EDEBİYAT AKIMLARI-I | Seçmeli | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ders, öğrencilere edebiyatı akademik bir açıdan anlayabilmeleri için kuramsal ve eleştirel metinlerin okunması; derslere ve seminer tartışmalarına katılım yoluyla kuramsal bilginin yanı sıra, analitik ve yaratıcı beceriler kazandırmayı amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. İbrahim KOÇ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yazılı metinlerin formal ve tematik boyutları ve yazarları hakkındaki bilgiyi, toplumsal ve kültürel önemini ve edebiyat metinlerinin üretimine etkisini kavrayacak bir anlayışı edinmek | 2 | Edebi metin okumalarında eleştirel, analitik ve karşılaştırmalı bir perspektif kullanabilmek | 3 | Analitik ve yorumsal perspektifler kullanarak karşıt tarihsel ve eleştirel bakış açılarını değerlendirmek ve edebiyat kuramı ve uygulaması arasındaki ilişkiyi anlamak | 4 | Tarihsel düşünebilmek ve yazılı metnin estetik boyutuyla toplumsal, kültürel ve diğer ilgili bağlamlar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek | 5 | Edinilen bilgiyi ve entelektüel becerileri gelecekteki akademik çalışmalara, farklı işlere ya da yaşam tecrübelerine aktarabilen, bağımsız düşünebilen öğrenciler haline gelmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Üniversite müfredatı dersleri olarak somutlaştırılmış olan, edebiyatın farklı alanlarında öğrencilerin ileri aşamalarda yapacakları çalışmalar için kuramsal alt yapı oluşturmaya yönelik giriş niteliğinde bir derstir. Öğrenciler temel edebi terminolojiyi, türler ve akımlarla ilgili kuramsal ve eleştirel bakış açılarını, edebiyatın tarihselliğini ve kullanılacak araştırma metotlarını öğrenirler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş niteliğinde tartışma: Dersin amacı, hedefleri ve içeriği; edebi çalışmalar alanındaki edebi tür ve akımların tanımı, özellikleri ve önemi; | | | 2 | Edebi türler ve akımların yükselişi ve gelişimi; edebi türlerin tipolojisi; edebi akım, edebi dönem: tanı ve ayırımın dereceleri; | | | 3 | Edebi dönemler, hareketler ve akımlar I: Antik Çağ, Orta Çağ, Rönesans, Hümanizm, Barok, Neoklasizm; | | | 4 | Edebi dönemler, hareketler ve akımlar II: Romantizm, Realizm, Natüralizm, Estetizm, İzlenimcilik, Dışavurumculuk, sembolizm; | | | 5 | Kurban bayramı tatili | | | 6 | Edebi dönemler, hareketler ve akımlar III: İmgecilik, Dadaizm, Modernizm, Avantgardizm, Bilinç akışı, Postmodernizm; | | | 7 | Anlatı (epik) türüI: genel özellikler ve kuramsal ön hazırlıklar, türün gelişimi (antik epikten modern kurguya); | | | 8 | Anlatı (epik) türüII: metinsel tipoloji (roman, kısa hikâye, kısa roman, öyküşiiri); | | | 9 | Anlatı (epik) türüIII: metinsel düzenin temel düzenekleri (anlatım, anlatı, anlatıcı, okuyucu/dinleyici, bakış açısı, kronotop, olay örgüsü, zaman ve mekan, karakter, vb.); | | | 10 | Lirik tür I: genel özellikler kuramsal ön hazırlıklar, türün gelişimi; | | | 11 | Lirik tür II: metinsel tipoloji (ağıt, methiye, sone, drama monoloğu, vb.); | | | 12 | Lirik tür III: metinsel düzenin temel düzenekleri ve mecazi dil (şiirleştirme, şiir yazma kuralları, (şiirde) ölçüdüzeni, ritim, kafiye, ölçü, ton, lirisizm, betimleme, sembol, eğretileme, karşılaştırma, benzetme, paradoks, oksimoron, hitap, mübalağa, vb.); | | | 13 | Drama türüI: genel özellikler ve kuramsal ön hazırlıklar, türün gelişimi (antik dramadan modern absürt tiyatrosuna); | | | 14 | Drama türüII: metinsel tipoloji (trajedi, komedi, trajikomedi, melodrama, tarihi oyun, İtalyan komedyası, vb.); | | | 15 | Drama türüIII: metinsel düzenin temel düzenekleri (monolog, diyalog, sahne temsili, karakter, oyuncunun kendi kendine yaptığı konuşma (soliloquy), dönüm noktası, düğüm noktası, çözülme, perde, sahne, prolog, vb.). | | | 16 | Dönem sonu sınavları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Literary Movements for Students
Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Berna Moran | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 7 | 1 | 7 | Derse Katılım | 16 | 4 | 64 | Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | | ÖÇ2 | | | | | | 4 | | 4 | | | | | | | | 5 | 4 | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | 2 | | | | | | | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | | 2 | 3 | 3 | | | | | | | 3 | | 4 | | | 4 | 4 | | ÖÇ5 | | | | | | 3 | 4 | 3 | 3 | | 4 | 4 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|