Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ2202015234METİNDEN SAHNEYE OYUN ELEŞTİRİSİ IISeçmeli242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gösterimlerin çözümlemesinin öğrenilmesi; göstergebilimin tarih içindeki gelişiminin öğrenilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Züleyha EŞİGÜL
Öğrenme Çıktıları
1Eser okuma alışkanlığı kazandırma
2Eser özeti çıkarma becerisi kazandırma
3Eser özetinden hareketle yorum becerisi kazandırma
4Eser üzerinde eleştirel yaklaşımlar sağlama
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Metin okuma ve özet çıkarma • Anlatma • Tartışma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: İşaret’ten Anlama
2Giriş: İşaret’ten Anlama
3İşaret olarak söz.
4İşaret olarak çevre/ zaman
5İşaret olarak kostüm/ renk
6İşaret olarak ses/ müzik/ efekt
7İşaret olarak nesne ve aktör
8Vize sınavı
9İşaret olarak bölümleme/ atmosfer
10İşaret olarak yapı
11Örnek çalışma: Dogma Hareketinden bir film.
12Örnek çalışma: Dogma Hareketinden bir film.
13Örnek çalışma: Dogma Hareketinden bir film.
14Sonuçlar: Gösterim metni ile dramatik metin arasındaki farklar.
15Genel tekrar
16Final exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı: Esslin, Martin. Dram Sanatının Alanı. Çev.: Güler Siper. İstanbul: YKY, 1999. Pavis, Patrice. Gösterimlerin Çözümlemesi. Çev.: Şehsuvar Aktaş. Ankara: Dost Kitabevi Yay., 2000. Diğer kaynaklar / materyaller: Brandt, George W.. Modern Theories of Drama. Oxford: Clarendon Press, 1998. Eco, Umberto. A Theory of Semiotics. Bloomington: Indiana Uni. Press, 1976. Elam, Keir. The Semiotics of Theatre and Drama. London: Routledge, 1991. Garvin, Paul. Ed. ve Çev.: Structure, Sign and Function. New Haven: Yale Uni. Press, 1977. Guiraud, P.. Anlambilim. Çev.: B. Vardar. İstanbul: Multilingual Yay., 1999. Honzl, Jindrich. “Dynamics of the Sign in the Theatre”, Semiotics of Art. Ed.: Ladislav Matejka, I.R. Titunik. Çev.: Irwin R. Titunik. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1976. Propp, V.. Masalın Biçimbilimi. Çev.: M. Rifat, S. Rifat. İstanbul: Multilingual Yay., 1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma28256
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1443422244243
ÖÇ2444422244243
ÖÇ3434422244243
ÖÇ4434422244243
ÖÇ5443422244243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00