|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ1262015234 | DRAMA II | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | • Eğitimde yaratıcı yaklaşımları, özellikle de tiyatronun işlevini aktarmak,
• Dramanın tarihsel gelişimini ve aşamalarını anlatmak,
• Dramada kullanılabilecek teknikleri uygulamalı olarak göstermek,
• Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanma becerisi kazandırmak,
• Araç olarak drama yaklaşımını aktarmak,
• Amaç olarak drama yaklaşımını aktarmak, | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitimde drama bilgi ve becerisine sahip olmak, | 2 | Drama teknikleri konusunda etkili deneyim sahibi olmak, | 3 | Eğitimde drama bilgi ve becerisini aktarabilmek, | 4 | Drama tekniklerini kullanarak eğitmek, | 5 | Bir drama grubunda bir birey ve bir takım üyesi gibi sorumluluk alabilmek, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | • Anlatma
• Tartışma
• Doğaçlama
• Rol oynama
• Yaratıcılık
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş: Eğitimde drama ve hedefleri | | | 2 | Drama ve grup: hem birey hem de bir grup üyesi olarak drama çalışmasında yer alma | | | 3 | Çocuk-oyun-öğrenme ilişkisi | | | 4 | Grup dinamiği oluşturma-tanışma,güven çalışmaları | | | 5 | Drama ve oyun | | | 6 | Çeşitli oyunlarla dikkat, gözlem, konsantrasyon,yaratıcılık,rol alma,beden dilini kullanma çalışmaları | | | 7 | Drama ve dramatik oyun | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Çeşitli oyunlarla dramatik çatışma, gerilim, odak, zaman, mekan çalışmaları | | | 10 | Karakter ve dramatik anlam yaratma çalışmaları | | | 11 | Doğaçlama: çeşitli doğaçlama teknikleri | | | 12 | Doğaçlama: çeşitli doğaçlama teknikleri | | | 13 | Doğaçlamadan öğretmeye: Bir araç olarak drama | | | 14 | Doğaçlamadan öğretmeye: Bir araç olarak drama | | | 15 | Final Sınavları | | | 16 | Final Sınavları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Sağlam, Tülin. Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanumı. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997 (Yayımlanmamış Doktora Tezi)
- Adıgüzel, Ömer (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar) Ankara: Naturel, 2002.
- Aslan, Naci. (Editör). Dramaya Çok Yönlü Bakış (Türkiye 3. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2001)
- Aslan, Naci (Editör). Okul Öncesinde Drama ve Tiyatro(Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2003)
- Bolton, Gavin. Selected Writings. New York: Longman, 1986.
- Slade, Peter. Child Play. London: Jessica Kingsley Publishers,1995.
- McCaslin, Nelie. Creative Drama in the Classroom. N.Y: Longman,1990.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 28 | 2 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|