Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇM1042022252 | DENİZCİLİK TARİHİ | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde bir denizcilik bilincinin oluşumunun sağlanması; Osmanlı Devleti'nin büyük bir imparatorluk haline gelişte denizciliğin ve deniz politikalarının önemi; bu gibi tarihi gelişmeler dikkate alınarak günümüz hadiselerinin anlaşılması ve sorunlarının çözümünde yeni fikirlerin ortaya çıkmasının temini temel hedeftir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik dönemde Türk Denizciliğinin gelişme safhaları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Uluslararası rekabette Türk denizciliği hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 19. yüzyıl sonrası Türk denizciliğinde reformlar ve sistemin işleyişi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 4 | Önemli Türk denizcileri ve deniz tarihçilerinin hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dünya Denizcilik Tarihi, Avrupa Denizcilik Tarihi,Türklerin denizciliğe verdiği önem, Türklerin Anadolu'ya gelişi ve ilk denizcilik faaliyetleri, Çaka Bey, Bizans ve Türk Denizciliği, Büyük Selçuklu ve Anadolu Beylikleri döneminde Devrinde Türk denizciliği, Aydınoğlu Umur Bey ve denizcilik faaliyetleri ve bu süreçte kurulan tersaneler, Osmanlı Devleti'nin Kuruluş aşamasında denizcilik faaliyetleri; klasik dönemde idari teşkilat, gemi inşa faaliyetleri ve yeni kurulan tersaneler, Osmanlı'nın Venedik ve Cenevizle mücadelesi ve denizcilik sahasındaki teknolojik gelişmeler; Fatih Sultan Mehmed ve deniz politikaları, Kanuni Sultan Süleyman saltanatında Osmanlı denizciliği. Barbaros Hayrettin Paşa ve Osmanlı deniz eyaleti teşkilatı, Klasik dönem Türk denizcilik merkez ve taşra teşkilatı, Klasik dönem Türk deniz tarihi eserleri ve tarihçileri, Duraklama döneminde Türk denizciliği ve yapılan ıslahatlar, 19. yüzyıl başlarında Osmanlı donanma teşkilatı; personel yapısı ve gemi türleri, Modern Türk denizciliğinin kurucusu Sultan III. Selim'in ıslahatlarında donanma, Nizam-ı Cedid sürecinde Türk donanmasında yabancı uzmanlar; İstanbul ve taşra tezgahlarının durumu, kalyon inşası, 1827 Navarin deniz savaşı ve Türk donanması. Osmanlıya buharlı gemi teknolojisinin girişi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünya Denizcilik Tarihi, Avrupa Denizcilik Tarihi | | | 2 | Türklerin denizciliğe verdiği önem, Türklerin Anadolu'ya gelişi ve ilk denizcilik faaliyetleri | | | 3 | Çaka Bey, Bizans ve Türk Denizciliği | | | 4 | Büyük Selçuklu ve Anadolu Beylikleri döneminde Devrinde Türk denizciliği, Aydınoğlu Umur Bey ve denizcilik faaliyetleri ve bu süreçte kurulan tersaneler | | | 5 | Osmanlı Devleti'nin Kuruluş aşamasında denizcilik faaliyetleri; klasik dönemde idari teşkilat, gemi inşa faaliyetleri ve yeni kurulan tersaneler | | | 6 | Osmanlı'nın Venedik ve Cenevizle mücadelesi ve denizcilik sahasındaki teknolojik gelişmeler; Fatih Sultan Mehmed ve deniz politikaları | | | 7 | Kanuni Sultan Süleyman saltanatında Osmanlı denizciliği. Barbaros Hayrettin Paşa ve Osmanlı deniz eyaleti teşkilatı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Klasik dönem Türk denizcilik merkez ve taşra teşkilatı, Klasik dönem Türk deniz tarihi eserleri ve tarihçileri | | | 10 | Duraklama döneminde Türk denizciliği ve yapılan ıslahatlar | | | 11 | 19. yüzyıl başlarında Osmanlı donanma teşkilatı; personel yapısı ve gemi türleri | | | 12 | Modern Türk denizciliğinin kurucusu Sultan III. Selim'in ıslahatlarında donanma | | | 13 | Nizam-ı Cedid sürecinde Türk donanmasında yabancı uzmanlar; İstanbul ve taşra tezgahlarının durumu, kalyon inşası | | | 14 | 1827 Navarin deniz savaşı ve Türk donanması | | | 15 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ali İhsan Gencer, Bahriye'de Yapılan Islahat Hareketleri ve Bahriye Nezareti'nin Kuruluşu (1789 -1867), Ankara 2001.
İdris Bostan, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği, İstanbul 2005.
Ali Fuat Örenç, Yakındönem Tarihimizde Rodos ve Oniki Ada, İstanbul 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|