Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ3192017251KULUÇKAHANE SİSTEMLERİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, kuluçkahanelerin nasıl dizayn edildiği, kurulurken hangi faktörlere dikkat edilmesi gerektiği ve üretimi yapılan canlıların hangi koşullarda maksimum verim verebileceği hakkında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Bölüm öğretim üyeleri
Öğrenme Çıktıları
1Kuluçkahanelerin nasıl dizayn edildiği bilir .
2Kurulurken hangi faktörlere dikkat edilmesi gerektiği bilir.
3Üretimi yapılan canlılardan hangi koşullarda maksimum verim alınabileceğini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Kuluçkahane dizaynı ve inşaati, kuluçkahanenin büyüklüğünün hesaplanmasi, çevresel faktörler, açık sistemler , yarı kontrollü sistemler, kontrollü sistemler, anaç ünitesi ve yönetimi, canlı yem ünitesi, rotifer kültürü ve zenginleştirmesi, artemia üretimi ve zenginleştirlmesi, larval yetiştiricilik, ünitesi büyütme ünitesi, destek üniteler, pompa istastonu, ısıtma ünitesi, elektrik ünitesi, kuluçkahane laboratuarı, su katılımı ve dağılımı, pompa istasyonu dizaynı, boru hatları ve kanallar, kuluçkahane hidrolik çevrimi, ekipmanlar, tanklar, filtreler, su sterizatörleri, oksijenaratörler, balık transferi ve yönetimi, sigorta.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kuluçkahane nedir, kuluçkahane büyüklüğünün hesaplanması
2Kuluçkahane yer seçimi kriterleri
3Çevresel faktörler. Sucul şartlar, meteorolojik faktörler, karasal faktörler.
4Sosyo-ekonomik yapı
5Mevcut olanaklar ve yapı.
6Kuluçkahane yerleşimi.
7Anaç stok ünitesi. Stok binasının büyüklüğünün hesaplanması. Açık ve kapalı alan binaları, yumurtlama tankları, su çevrimi, ışıklandırma, havalandırma sistemleri.
8Ara sınav.
9Canlı yem ünitesi.
10Kültür odaları, destek sistemleri, ekipmanlar.
11Alg ve Rotifer torba kültür odası, torba ve standlar, destek sistemleri, ekipmanlar.
12Rotifer kültürü ve zenginleştirme, üretim binası, destek sistemleri, ekipmanlar, yer gereksiniminin belirlenmesi.
13Artemia üretimi ve zenginleştirme.
14Larva yetiştirme ünitesi.
15Yemden kesme ünitesi ve destek üniteleri.
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Moretti A., 2005. Manual on Hatchery Production of Seabass and Gilthead Seabream Volume 2.FAO. 147 p.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14570
Bireysel Çalışma166
4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ143444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ343444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00