Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İSL2252013222LİDERLİK VE EKİP ÇALIŞMASISeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İnsanların işe ruhunu katmaları ve severek en üst düzeyde performans göstermeleri ise ´Liderlik´, ´Takım Çalışması´ ve tam bir ´Motivasyon´ ile mümkün olabilir. Tüm bunlar ise ancak kişilerin beyinlerini ve vücutlarını nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri ile mümkündür. Bu derste; liderlik sırları ve liderliğin paylaşılması, güçlendirme, takım olma becerileri ve koşulları; başarılı örnekler verilerek ve grup çalışmaları ile desteklenip liderlik ve etkili bir takım olma becerisi oluşturulmaya çalışılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Yasemin HANCIOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1 Lider tanımını yapabilme, liderlik niteliklerini açıklayabilme ve lider-yönetici ayrımını yapabilme.
2Liderlik teorileri, özellik, davranışsal ve durumsal yaklaşımlara hakimdir.
3Sinerji kavramı, ekip kavramı ve ekip çalışmasının önemini bilir.
4Etkili takım yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
5Takım çalışmasının iş yaşamı açısından önemini bilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Liderlik, liderlik teorileri, ekip (takım), ekip (takım) ruhu ve ekip oluşturma ve etkili ekipler için yönetim konuları bu dersin içeriğinde yer alan temel konulardır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Liderliğin tanımı, kapsamı, doğası ve önemi
3Liderlik ve Yöneticilik
4Liderlik Yaklaşımları; Özellik yaklaşımı
5Liderlik Yaklaşımları; Davranışsal Yaklaşımlar
6Liderlik Yaklaşımları; Durumsallık Yaklaşımları
7Arasınav
8Yeni Liderlik Model ve yaklaşımları; Karizmatik, dönüşümcü liderlik, e-liderlik.
9Liderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu.
10Ekip oluşturma, etkili ekip yönetimi.
11Takım içi ve takımlar arası iletişim
12İş yaşamında ekip çalışmalarının önemi.
13Ekip tipleri.
14Ekip çalışmalarında riskler
15Uygulamalı ekip çalışması
16Uygulamalı ekip çalışması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sökmen, Alptekin, "Örgütsel Davranış", Detay Yayıncılık, Ankara, 2014. Baltaş, Acar.; "Türk Kültüründe Yönetmek", Remzi Kitabevi, İstanbul, 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Tartışma15345
Takım/Grup Çalışması5315
Bireysel Çalışma515
Okuma717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ14 4   3       5
ÖÇ24 3   5       5
ÖÇ35 5   5       4
ÖÇ44 4   5       5
ÖÇ54 5   5       5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00