Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İSL2252013222 | LİDERLİK VE EKİP ÇALIŞMASI | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İnsanların işe ruhunu katmaları ve severek en üst düzeyde performans göstermeleri ise ´Liderlik´, ´Takım Çalışması´ ve tam bir ´Motivasyon´ ile mümkün olabilir. Tüm bunlar ise ancak kişilerin beyinlerini ve vücutlarını nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri ile mümkündür. Bu derste; liderlik sırları ve liderliğin paylaşılması, güçlendirme, takım olma becerileri ve koşulları; başarılı örnekler verilerek ve grup çalışmaları ile desteklenip liderlik ve etkili bir takım olma becerisi oluşturulmaya çalışılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Yasemin HANCIOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lider tanımını yapabilme, liderlik niteliklerini açıklayabilme ve lider-yönetici ayrımını yapabilme. | 2 | Liderlik teorileri, özellik, davranışsal ve durumsal yaklaşımlara hakimdir. | 3 | Sinerji kavramı, ekip kavramı ve ekip çalışmasının önemini bilir. | 4 | Etkili takım yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | 5 | Takım çalışmasının iş yaşamı açısından önemini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Liderlik, liderlik teorileri, ekip (takım), ekip (takım) ruhu ve ekip oluşturma ve etkili ekipler için yönetim konuları bu dersin içeriğinde yer alan temel konulardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Liderliğin tanımı, kapsamı, doğası ve önemi | | | 3 | Liderlik ve Yöneticilik | | | 4 | Liderlik Yaklaşımları; Özellik yaklaşımı | | | 5 | Liderlik Yaklaşımları; Davranışsal Yaklaşımlar | | | 6 | Liderlik Yaklaşımları; Durumsallık Yaklaşımları | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Yeni Liderlik Model ve yaklaşımları; Karizmatik, dönüşümcü liderlik, e-liderlik. | | | 9 | Liderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu. | | | 10 | Ekip oluşturma, etkili ekip yönetimi. | | | 11 | Takım içi ve takımlar arası iletişim | | | 12 | İş yaşamında ekip çalışmalarının önemi. | | | 13 | Ekip tipleri. | | | 14 | Ekip çalışmalarında riskler | | | 15 | Uygulamalı ekip çalışması | | | 16 | Uygulamalı ekip çalışması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sökmen, Alptekin, "Örgütsel Davranış", Detay Yayıncılık, Ankara, 2014.
Baltaş, Acar.; "Türk Kültüründe Yönetmek", Remzi Kitabevi, İstanbul, 2012. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 3 | 45 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | 4 | | | | 3 | | | | | | | | 5 | ÖÇ2 | 4 | | 3 | | | | 5 | | | | | | | | 5 | ÖÇ3 | 5 | | 5 | | | | 5 | | | | | | | | 4 | ÖÇ4 | 4 | | 4 | | | | 5 | | | | | | | | 5 | ÖÇ5 | 4 | | 5 | | | | 5 | | | | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|