Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İSL4142013202 | İNOVASYON YÖNETİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Teknoloji ve yenilik olgularının hem işletmecilik tarihindeki rolü, hem de günümüz işletmelerinin rekabet edebilmelerindeki önemini öğrencilere aktarmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Derya ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fikri mülkiyet haklarının korunması hakkında bilgi sahibidir. | 2 | Beyin fırtınası, Morfolojik analiz, Yanal düşünme, TRIZ gibi yaratıcı düşünce tekniklerini uygular. | 3 | Yenilik yaratma süreçlerinin adımlarını bilir. | 4 | Farklı yenilikçilik yaklaşımları üzerine yorum yapar. | 5 | Teknolojinin ve teknolojik gelişmelerin dünya üzerindeki etkilerini ifade eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Teknoloji ve yenilik olgularının hem işletmecilik tarihindeki rolü, hem de günümüz işletmelerinin rekabet edebilmelerindeki önemi ele alınacaktır. Ders kapsamında; "Yenilik Yaratma Çevresi", "Yenilik Türleri", "Yenilik Yaratma Süreci", "Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz, La Salle Matrisleri, Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)", "Araştırma ve Geliştirme" ile "Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması ve Desteklenmesi" konuları ayrıntıları ile birlikte irdelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Tanıtımı, Genel Giriş ve Temel Kavramlar | | | 2 | Teknoloji | | | 3 | Yenilik / İnovasyon | | | 4 | Yenilik / İnovasyon Türleri | | | 5 | Yenilikçilik Yaklaşımları | | | 6 | Yenilik Yaratma Süreçleri | | | 7 | Yaratıcılık; Bir yetenek olarak yaratıcılık, Kar Tanesi modeli, Bir beceri olarak yaratıcılık. | | | 8 | Vize | | | 9 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz. | | | 10 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz. | | | 11 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri; TRIZ. | | | 12 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri; TRIZ. | | | 13 | Ar-Ge | | | 14 | Ar-Ge | | | 15 | Ar-Ge | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları
Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları
Alan Barker Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları
Chris Freeman, Luc Soete Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları
Paul Trott Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall
Tom Burns, G.M. Stalker The Management of Innovation, Tavistock Publications
Tom Kelley Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Proje Sunma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 1 | 3 | 2 | 3 | | 2 | 3 | | 2 | 3 | | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 2 | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|