Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İSL4142013202İNOVASYON YÖNETİMİSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Teknoloji ve yenilik olgularının hem işletmecilik tarihindeki rolü, hem de günümüz işletmelerinin rekabet edebilmelerindeki önemini öğrencilere aktarmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Derya ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Fikri mülkiyet haklarının korunması hakkında bilgi sahibidir.
2Beyin fırtınası, Morfolojik analiz, Yanal düşünme, TRIZ gibi yaratıcı düşünce tekniklerini uygular.
3Yenilik yaratma süreçlerinin adımlarını bilir.
4Farklı yenilikçilik yaklaşımları üzerine yorum yapar.
5Teknolojinin ve teknolojik gelişmelerin dünya üzerindeki etkilerini ifade eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Teknoloji ve yenilik olgularının hem işletmecilik tarihindeki rolü, hem de günümüz işletmelerinin rekabet edebilmelerindeki önemi ele alınacaktır. Ders kapsamında; "Yenilik Yaratma Çevresi", "Yenilik Türleri", "Yenilik Yaratma Süreci", "Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz, La Salle Matrisleri, Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)", "Araştırma ve Geliştirme" ile "Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması ve Desteklenmesi" konuları ayrıntıları ile birlikte irdelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Tanıtımı, Genel Giriş ve Temel Kavramlar
2Teknoloji
3Yenilik / İnovasyon
4Yenilik / İnovasyon Türleri
5Yenilikçilik Yaklaşımları
6Yenilik Yaratma Süreçleri
7Yaratıcılık; Bir yetenek olarak yaratıcılık, Kar Tanesi modeli, Bir beceri olarak yaratıcılık.
8Vize
9 Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz.
10 Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz.
11Yaratıcı Düşünme Teknikleri; TRIZ.
12Yaratıcı Düşünme Teknikleri; TRIZ.
13Ar-Ge
14Ar-Ge
15Ar-Ge
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları Alan Barker Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları Chris Freeman, Luc Soete Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları Paul Trott Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall Tom Burns, G.M. Stalker The Management of Innovation, Tavistock Publications Tom Kelley Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Beyin Fırtınası14114
Proje Hazırlama10220
Proje Sunma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ12    3                 
ÖÇ2    2                  
ÖÇ31323 23 23 2           
ÖÇ42   3                  
ÖÇ5                       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00