Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İSL3162013202MARKA YÖNETİMİSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders amacı, markaya ilişkin temel kavramları ve marka yönetimi ve yapılandırma modellerini tanıtmak;markalama için markaya yönelik iletişim stratejisi (marka konumlandırma) geliştirmeye yönelik bilgileri geliştirmek, marka konumlandırma stratejisinin bütünleşik bir çerçevede uygulama biçimlerini, reklam ve halka ilişkiler özelinde olanaklarını tanıtmak olarak ifade edilebilir. Bu açmalar paralelinde özellikle uygulamada karşılaşılan sorunlara bağlı olarak pazarlama literatüründe gerçekleştirilen çeşitli araştırmaların irdelenmesi ve Türkiye’ye yönelik bilimsel bilgi birikiminin oluşturulması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Işıl Özden ÇITIR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci marka yönetimi alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahip olacak ve bu bilgileri çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere uygulayabilecektir.
2Öğrenci marka yönetimi alanındaki kavram ve kuramları anlayabilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.
3Öğrenci nicel ve nitel verilerle desteklenen marka yönetimi ve pazarlama kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Marka Yapılandırma ve Yönetimi; Marka Satın Alma; Marka Genişleme Stratejileri; Marka Statüsü; Marka Yönetiminin Tarihsel Evrimi; Marka Yönetimi ve Stratejik Yönetim; Marka Yönetiminde Pazarlama Bilgisi; Marka Denkliği; Marka Kimliği ve Marka İmajı; Marka Çağrışımları ve Konumlandırma İlişkisi; Markaya Yönelik Bütünleşik İletişim ve Planlama: Reklam ve Halkla İlişkiler, Kişisel Satış, Satış Geliştirme ve Diğer Pazarlama İletişimi Öğeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Değişen Rekabet Ve "Ürünleri" Farklılaştırıcı Değer Olarak Marka.
2Markaya İlişkin Temel Kavramlar:Çağrışımlar, Farkındalık, İmaj, Kişilik
3Markaya İlişkin Temel Kavramlar:Çağrışımlar, Farkındalık, İmaj, Kişilik
4Marka Yönetimi ve Yapılandırma
5Marka Kimliği Planlama Modelleri
6Marka Kimliği Planlama Modelleri
7Markaya Yönelik İletişim Stratejisi: Marka Konumlandırma ve Marka Konumlandırmayı Etkileyen Etkenler
8Ara sınav
9Günümüz Tüketici Özellikleri ve Marka
10Marka Yönetimi ve Bütünleşik İletişim
11Marka Yönetimi ve Bütünleşik İletişim
12Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi
13Marka Yönetiminde Yönetsel Sorunlar
14Türkiye'de Marka Yönetimi
15Türkiye'de Marka Yönetimi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marka Yönetimi, Prof. Dr. Nurhan Babür TOSUN, Beta, 2014 Ferruh Uztuğ. Markan Kadar Konuş. Media Cat Yay. İstanbul, 2002. Yüksel, Ü., Yüksel, A. (2005) Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi Seçkin Yayıncılık. Güven Borça, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, (Mediacat Kitapları, 2002).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Tartışma11414
Bireysel Çalışma31442
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma31442
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ154    5                
ÖÇ254    5                
ÖÇ354    5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00