Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT4152013201BİLİM VE TEKNOLOJİ POLİTİKALARISeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, dünyada ve Türkiye’de bilim ve teknoloji politikalarının gelişimini incelemek, teknoloji ve yenilik (inovasyon) politikalarının tarihsel gelişimi hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Özgür NARİN
Öğrenme Çıktıları
1Bilim ve Teknoloji politikalarının tarihsel ve kuramsal kökenlerini ve gelişimini bilir.
2Dünyadaki bilim ve teknoloji politika uygulamaları hakkında fikir sahibi olur, bunları karşılaştırır.
3Türkiye’deki uygulamaları, önerileri bilir.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim ve Teknoloji (BT) Politikalarının tanımı, tarihsel gelişimi. BT Politikaları Kuramları, Neoklasik, Evrimci ve Eleştirel Kuramlar. Teknolojik yenilik, sermaye ve çalışma ilişkileri. BT Politikaları, Kurumları ve yasal çerçevesi. Ulusal ve Bölgesel Yenilik Sistemleri.Teknokent, teknopark gibi teknoloji geliştirme kurumları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve konunun önemi Bilim ve Teknoloji Politikalarının Tanımı, Kapsamı
2BT Politikaları Kuramları: Neoklasik kuram
3BT Politikaları Kuramları: Evrimci Kuram
4BT Politikaları Kuramları: Eleştirel teknoloji Kuramları
5Sermaye ve teknolojik yenilik (inovasyon)
6Teknolojik Yenilik ve Çalışma İlişkileri
7Kilit kavramlar: Teknolojik yenilik, teknoloji transferi
8ARASINAV
9Ulusal ve Bölgesel Yenilik Sistemleri
10Dünyada teknoloji politikaları
11Türkiyede teknoloji politikaları
12Türkiye’de teknoloji kurumları
13Türkiye’de BT Politikalarının Yasal Çerçevesi
14Türkiye ve Dünya uygulamalarının Karşılaştırılması
15Genel Değerlendirmeler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Kitabı Türkcan, Ergun. 2009. Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Teknoloji ve Politika, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları İstanbul Öneriler Kaynaklar: Freeman, Chris ve Luc Soete, 2003. Yenilik İktisadı, Çev: E. Türkcan, TÜBİTAK Yayınları, Ankara Taymaz, Erol. 2001. Ulusal yenilik sistemi, Türkiye imalat sanayinde teknolojik değişim ve yenilik süreçleri,TÜBİTAK/TTGV/DİE Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1545           
ÖÇ2444           
ÖÇ3555           
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00