Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ1072022134 | TÜRK MİTOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Mitolojisinin ana hatlarını kavrama, Türk mitolojisini oluşturan önemli konuların yanı sıra Türk mitolojisinin önemli metinleri hakkında bilgi sahibi olma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Murat ÖZKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Mitolojisinin ana hatlarını öğrenir. | 2 | Mitolojinin diğer kültür öğeleriyle ilintileri incelenir. | 3 | Yaratılış mitleri, etnogoni ve eskatoloji konuları incelenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Mitolojisinin içeriği ve özelliklerini kavrama, Türk mitolojisinde önemli yere sahip olan sayı, hayvan ve renk gibi unsurları bilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mit, Mitoloji, Ritüel ve mitoloji ile ilgili temel kavramların tanıtımı | | | 2 | Mitoloji, Animizm, Fetişizm | | | 3 | Mit ve Din ilişkisi | | | 4 | Şamanizm ve Türk Mitolojisi | | | 5 | Türk Mitolojisinin temel özellikleri | | | 6 | Türk Mitolojisini diğer mitolojilerden ayıran özellikler | | | 7 | Mitolojik Metinler: Destanlar | | | 8 | Vize | | | 9 | Yaratılış Mitleri: Altay Yaratılış Efsaneleri | | | 10 | Türeyiş Mitleri: Uygur Destanı ve Oğuz Kağan Destanı | | | 11 | Türk Mitolojisi ve totemizm | | | 12 | Türk Mitolojisi ve totemizm | | | 13 | Türk Mitolojisi ve hayvanlar: Kurt, at, kartal vs. | | | 14 | Türk Mitolojisi ve renkler: sarı, kırmızı, siyah vs. | | | 15 | Türk Mitolojisi ve Sayılar | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Ana Hatları, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2002.
Fuzuli Bayat, Mitolojiye Giriş, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2007.
Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, 1-2, Ankara 1998.
Abdulkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara 2006.
Jean-Paul Roux, Eski Türk Mitolojisi, Bilgesu Yayınları, 2011
Emel Esin, Türk Kozmolojisine Giriş, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Takım/Grup Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|