Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | STAR4302018134 | ÇAĞDAŞ AMERİKAN TARİHİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Amerika'nın 1920 yılından itibaren günümüze değin özellikle Amerika Birleşik Devletlerinin tarihini, siyasi, sosyal ve kültürel değerlerini genel hatlarıyla aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Amerika tarihinin önemli olaylarını kavrar. | 2 | ABD 'nin I. Dünya Savaşındaki Rolunu kavrar | 3 | Soğuk Savaş sürecini anlar | 4 | ABD Ortadoğu politikasını kavrar | 5 | Amerika ile diğer büyük devletleri karşılaştırır. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Amerikan Infirad politikası ve Monroe Doktrini ve etkileri. I.ve II. Dünya Savası sırasında Amerika. Soğuk Savaş Döneminde Amerika. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Hipergüç – Postmodern Cennet | | | 3 | Amerikanın Dünyası – Hegemonyayı düzenlemek | | | 4 | Amerika’nın İnfirad Politikası ve Monroe Doktrini. | | | 5 | Uzun 19. Yüzyıl Amerika Tarihi Büyüme ve Dönüşüm. | | | 6 | 20. Yüzyıl Başında ve I. Dünya Savaşı’nda Amerika. | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Roosevelt’in Yeni Düzeni ve II. Dünya Savaşı’nda Amerika. | | | 9 | Soğuk Savaş Döneminde Amerika. | | | 10 | 21. Yüzyıl’a Doğru Amerika. | | | 11 | ABD-AB-Ortadogu Ücgeninde Türkiye: ABD-Türkiye Ilişkileri ve AB | | | 12 | ABD-AB-Ortadogu Ücgeninde Türkiye: ABD-Türkiye Ilişkileri ve AB | | | 13 | Öğrenci Sunumları: Balkan Savaslari ve Irak Savaşı | | | 14 | Sonuç ve Değerlendirme. | | | 15 | Sonuç ve Değerlendirme. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Howard Zinn, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, 1492den Günümüze, İmge Kitabevi Yayıncılık, Çev. Sevinç Sayan Özer, 2005. Allan Nevins-Henry Steele Commager, ABD TARİHİ, çev. Halil İnalcık, Doğubatı Yayınları, 2005. Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1997. Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1987. Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, İstanbul, 1995. Coşkun Üçok, Siyasi Tarih, Ankara, 1975. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 4 | 2 | 8 |
Soru-Yanıt | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|