Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR2292018134TÜRK RUS İLİŞKİLERİ TARİHİ-ISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Avrupa Hunlarından beri Türkler Slavlarla aynı coğrafyada yaşamışlardır. Avrupa Hun İmparatoru Attila Slavları Roma’nın asimile etmesinden korumuştur. Hazar Türkleri ise Kiev Hanlığını kurdurarak ilk Rus devletinin oluşumuna zemin hazırlamıştır. Bu derste Türklerin IV-XVI. asırlar arasında Slavlarla dolayısıyla Slavların en önemli gücü Ruslarla olan münasebetleri tarihi süreçte değerlendirilmeye gayret gösterilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Mesut KARAKULAK
Öğrenme Çıktıları
1Rusya tarihini öğrenir
2Rus kültür tarihini öğrenir
3Tarihi olayları, bilimsel metodlarla, objektif yaklaşımlarla inceleyebilme, tarihi olayların günümüze ait izdüşümlerini kavrayabilme konusunda metodolojik donanımlara sahip olma yeteneği sağlanı
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Slavlar, Slavların ortaya çıkışı, İlk Slav yerleşim sahaları, Doğu Slavları, İlk Rus Kağanlığının kuruluşu ve yerleşim sahası, Hazar Türkleri ve Ruslar arasındaki münasebetler, Rusların Ortodoksluğu kabulü, Ara sınav Rus-Bizans Münasebetleri Rus-Oğur münasebetleri Rus Peçenek Münasebetleri Rus-İtil-Bulgar münasebetleri. Rus-Kuman münasebetleri Rus Knezlikleri
Dersin İçeriği
Slavlar, Slavların ortaya çıkışı, İlk Slav yerleşim sahaları, Doğu Slavları, İlk Rus Kağanlığının kuruluşu ve yerleşim sahası, Hazar Türkleri ve Ruslar arasındaki münasebetler, Rusların Ortodoksluğu kabulü, Ara sınav Rus-Bizans Münasebetleri Rus-Oğur münasebetleri Rus Peçenek Münasebetleri Rus-İtil-Bulgar münasebetleri. Rus-Kuman münasebetleri Rus Knezlikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rusya’nın Türk İlleri Sahasında Genişlemesi
2Kırım-Rus Münasebetleri
3Büyük Petro ve reformları
4Büyük Katerina dönemi
518. Yüzyılda Osmanlı-Rus ilişkileri
6I.Aleksandr döneminde Rusya ve Avrupa
7Dekabristler, I.Nikola?nın otokratik yönetimi
8I.Vize
9Büyük reformlar, serfliğin ilgası
1019. Yüzyıl Rus edebiyatı
11II. Nikola, otokrasi ve muhalefet
121905 Devrimi ve sonuçları
13I. Dünya Savaşı’nda Rusya
14Bolşevik Devrimi’ne giden yolda Rusya
15Genel Tekrar
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi George Vernadskiy, Moğollar ve Ruslar Akdes Nimet Kurat, IV-XIII. yüzyıllarda Karadeniz kuzeyindeki Türk kavimleri ve Devletleri George Vernadskiy, Rusya Tarihi, İstanbul 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Derse Katılım22040
Soru-Yanıt326
Alan Çalışması199
Bireysel Çalışma3515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1113   3
ÖÇ2 2 2  2
ÖÇ3   3 2 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00