Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR4252014134TÜRK EĞİTİM TARİHİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk eğitim tarihi, genel Türk tarihi içinde yer alan, eğitim ile ilgili bir tarih bilimidir. En eski tarihlerden günümüze kadar Türk milletinin ürettiği, benimsediği, geliştirdiği eğitim ve öğretimle ilgili düşünceleri, kurumları, uygulamaları ile ortaya koymak, insan yetiştirme düzenini ve nasıl bir insan tipi yetiştirmeye çalışıldığını araştırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. İsmail Özer
Öğrenme Çıktıları
1Bugünkü eğitim sorunlarımıza çözüm yolları düşünmek için geçmiş ile bağlantı kurabilirler.
2Türk Eğitim Tarihinin çağdaş ve uygulamaya dönük yönleri hakkında uzun bir tarihi geçmişi olduğunu kavrarlar
3Türk toplumlarının eğitim anlayış ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olarak karşılaştırma yapabilirler.
4Eğitim politikalarını sorgulayıp yeterli bilgi ve duyarlılıkla kamuoyu oluşturabilirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk Devletlerinin eğitim-öğretim alanındaki tüm faaliyetleri dersin içeriği kapsamındadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Eğitim Tarihi dersinin amacı ve kaynakları hakkında değerlendirme
2Türklerin Müslümanlık öncesi ve sonrası Eğitim Faaliyetleri
3Karahanlı ve Selçuklu Devletlerinde Eğitim ve Öğretim
4Anadolu Beylikleri Döneminde Eğitim ve Öğretim
5Osmanlı Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim (1299-1776)
6Osmanlı Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim (1776-1839)
7ARA SINAV
8Osmanlı Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim (1839-1876)
9Osmanlı Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim (1876-1908)
10Osmanlı Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim (1908-1918)
11TBMM Hükümeti Döneminde Eğitim ve Öğretim
12Türkiye Cumhuriyeti Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim
13Türkiye Cumhuriyeti Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim
14Türkiye Cumhuriyeti Devleti Döneminde Eğitim ve Öğretim
15Çağdaş Türk Devletlerinin Eğitim ve Öğretim Politikalarına Genel Bir Bakış
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyüz, Yahya, Türk Eğitim Tarihi Ergün, Mustafa, Atatürk Devri Türk Eğitimi Binbaşıoğlu, Cavit, Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Tarihi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma10220
Soru-Yanıt5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13444343
ÖÇ24443344
ÖÇ33333434
ÖÇ45444354
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00