Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR3372014134ORTA ASYADA TÜRK İSLAM MEDENİYETİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İslam Öncesi Orta Asya Türklerinin siyasi, iktisadi ve toplumsal hayatının incelenmesi, Tarihi süreç içinde edinilen kültürel değerlerin insan ve toplum yaşamına etkilerinin incelenmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Sadullah GÜLTEN
Öğrenme Çıktıları
11) Türk tarihi kavramları ile bu kavramlar arasındaki farkı kavrar
22) Türk devletlerindeki siyasi, kültürel ve ekonomik değişim ve gelişimi değerlendirir
33) Türk devletlerinin niteliklerini belirler
44) Türk devletlerinin devamlılığının farkına varır
55) Türk devletini oluşturan unsurların etnik ve siyasi yapılarını analiz eder
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslam Öncesi Orta Asya Türk Devletleri, Tarihi süreç içinde oluşan kültürel değerler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Amacı, kaynakları, tespit ve tanımlar, kültürün önemi ve değeri, Türk milli kültürünün safhaları ve atlı göçebe kültürün temel özellikleri, Türk kültürünün etki gücü
2Türklerin ilk anayurdu ve yayılmaları, Orta Asyada tabiat ve iklim şartları, Orta Asyanın en eski kültürleri ve Türklerin yayılma safhaları, Türk karakteri, Eski Türk hayat tarzı
3Tarihte Türk adı; Türk kültürünün ortaya çıkışı ve Türk adının anlamı Türklerin göçleri ve yayılma alanları
4Büyük Hun Devletinin kuruluş ve yükseliş dönemi, Hun-Çin üstünlük mücadelesi, Büyük Hun Devletinde iç karışıklıklar, Büyük Hun Devletinin ikiye ayrılması ve yıkılışı
5Ak Hunlar, Batı Hun İmparatorluğu ve Tabgaçlar
6Hunlar devrinde sanat, din ve kültürel hayat
7Birinci Göktürk Devleti Doğu ve Batı Göktürkleri
8sınav
9İkinci Göktürk Devleri ve Göktüklerin kültürel hayatına bir bakış
10Uygurlar ve Uygurların kuruluş dönemi
11Kırgız yenilgisinden sonra güneyde kurulan yeni Uygur devletleri, Uygurlarda sanat, din ve kültürel hayat
12Kırgızlar ve Türgişler ve kültürel hayatları
13Oğuzlar ve Karluklar ve kültürel hayatları
14Oğuzlar ve Karluklar ve kültürel hayatları
15Oğuzlar ve Karluklar ve kültürel hayatları
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
brahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997.[2] Lagos Ligeti, Asya Hunları, Tanrının Kılıcı Atilla, İstanbul 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım5630
Tartışma5630
Soru-Yanıt5630
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13      
ÖÇ2 1     
ÖÇ3  5    
ÖÇ4     5 
ÖÇ5      3
ÖÇ6       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00