Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR3352014134TÜRK SOVYET İLİŞKİLERİ TARİHİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
SSCB siyasi, iktisadi ve sosyal tarihini kavrama ve SSCB’nin Türk ve dünya tarihi açısından önemini değerlendirme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ömer ERDEN
Öğrenme Çıktıları
11) SSCB’nin yıkılış sürecini ve şartlarını analiz eder.
22) Soğuk Savaş sürecinde SSCB’nin konumunu değerlendirir
33) SSCB’nin bir dünya gücü haline geliş şartlarını analiz eder
44) SSCB’nin 16 cumhuriyet ile birleşerek birlik sürecine girişini değerlendirir
55) SSCB’nin ortaya çıkışındaki şartları kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
SSCB’nin kurulması, 16 cumhuriyeti bünyesine katması, gerçekleştirdiği iktisadi hamleler, II. Dünya Savaşı’nda durumu, Soğuk Savaş ve SSCB ile SSCB’nin dağılışı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1SSCB Öncesi Rus Tarihi
21917 devrimleri
3Sovyet Rusya
4Savaş komünizmi
5Stalin Dönemi (1924-1939)
6Sovyetler ve II. Dünya Savaşı
7Stalin’in son Yılları
8Stalin sonrası Sovyetler
9Ara Sınav
10Sovyet toplumu ve kültürü-1
11Sovyet toplumu ve kültürü-2
12Gorbaçev Yılları
13Sovyet sonrası siyaset ve ekonomi-1
14Sovyet sonrası siyaset ve ekonomi-2
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
) M. Gorkiy...[ve öte.], 1917 Sovyet devrimi, çev. Alaattin Bilgi, İstanbul: Evrensel Basım Yayın, 2004. 2) Maurice Dobb, 1917’den bu yana Sovyet ekonomisinin gelişimi, çev. Metin Aktan, İstanbul: Özdemir Basımevi, 1968. 3) Mehmet Saray, Atatürk´ün Sovyet politikası, genişletilmiş 2. bs., İstanbul: Damla Neşriyat, 1990. 4) Isaac Deutscher, Bitmemiş devrim: Sovyet Rusya 1917-1967, çev. Seçkin Çağan, İstanbul: Habora Kitabevi, 1969. 5) Edward Hallett Carr, Bolşevik devrimi: 1917-1923: Sovyet Rusya tarihi, trc. Orhan Suda, İstanbul: Metis Yayınları, 1989. 6) Çöküş öncesi Sovyetler Birliği’nde İslamiyet ve Müslümanlar, derleyen ve tercüme eden. İsmail Orhan Türköz, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı, 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma428
Soru-Yanıt428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13433444
ÖÇ25342343
ÖÇ34443454
ÖÇ43323333
ÖÇ53343441
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00