|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR42120121340 | XX.YÜZYIL DÜNYA TARİHİ-I | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciler bu dersle, içinde bulundukları yüzyılı daha iyi analiz edeceklerdir. Ayrıca, günümüzdeki olaylar, konular ve bunların kökenleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Tuğrul Özcan | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler 20. yüzyıl Türkiyesi ve dünya hakkında genel bilgi edinir, güncel akademik çalışmalardan haberdar olur. | 2 | Öğrenciler toplumsal analize dair yeni beceriler ve teknikler öğrenir. | 3 | Öğrenciler lisans seviyesinde makale/ödev hazırlama konusunda yeni beceriler öğrenir. | 4 | Öğrenciler karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirmeyi öğrenir. | 5 | Öğrenciler siyaset biliminde temel terminolojiye vakıf olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders, 20. yüzyılda dünyadaki ve Türkiye’deki siyasal gelişmeleri ve toplumsal hareketleri inceler. Emperyalizm, kapitalizm, faşizm, milliyetçilik ve feminizm gibi kavramları tanıtır. Genel olarak, I. Dünya Savaşı, savaş sonrası kitle kültürü, 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı, Avrupa’da Faşizmin yükselişi, İkinci Dünya Savaşı, sömürgeleşen ülkelerdeki bağımsızlık hareketleri, Soğuk Savaş, modernleşme ve kimlik sorunları, Ortadoğu ve sorunları, 21. Yüzyıldaki yeni muhafazakarlık, küreselleşme ve çevre sorunlarını işler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 20. Yüzyıla Genel Bir Bakış | | | 2 | I. Dünya Savaşı ve İmparatorlukların Çözülmesi, Savaş ve Devrim: Ekim 1917 | | | 3 | Savaş Sonrası Kitle Kültürü, Bilim ve Düşünce Akımları | | | 4 | 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı, Faşizmin Yükselişi, İkinci Dünya Savaşı | | | 5 | İkinci Dünya Savaşı’nda ve Sonrasında Türkiye | | | 6 | Soğuk Savaş: Kutuplaşma | | | 7 | Yeni Modeller, Alternatif Oluşumlar, ve Sömürgelerin Bağımsızlıklarına Kavuşmaları | | | 8 | 1960’lar: Çalkantılar Dönemi | | | 9 | Vize | | | 10 | Soğuk Savaşın Yeniden Canlanışı ve Bitişi | | | 11 | Ortadoğu ve Sorunları I | | | 12 | Ortadoğu ve Sorunları II | | | 13 | 1960’lardan 1980’lere Türkiye | | | 14 | Modernleşme ve Kimlik Sorunları | | | 15 | Yeni Dünya Düzeni: Avrupa Birliği ve Yeni Muhafazakârlık | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Eric Hobsbawm. Kısa 20. Yüzyıl [(1914-1991) Aşırılıklar Çağı], Sarmal Yayınları, İstanbul, 2003.
J. M. Roberts. Yirminci Yüzyıl Tarihi. Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
Emmanuel de Warasquiel, Philippe Gavi, Benoit Laudier İsyankar Yüzyıl: Yirminci Yüzyıl’ın Başkaldırı Sözlüğü, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2004.
Jean Boismenu, Luc Lefebvre, Patrice Regimbald. 20. Yüzyıl Tarihi, Nehir Yayınları, İstanbul, 2000.
Sibel Bozdoğan, Reşat Kasaba, Türkiye'de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1998.
Erik Jan Zürcher. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2002.
Deniz Kandiyoti - Ayşe Saktanber, Kültür Fragmanları: Türkiye’de Gündelik Hayat, İstanbul: Metis Yayınları, İstanbul, 2003. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Makale Kritik Etme | 8 | 3 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|