Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR42120121340XX.YÜZYIL DÜNYA TARİHİ-ISeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler bu dersle, içinde bulundukları yüzyılı daha iyi analiz edeceklerdir. Ayrıca, günümüzdeki olaylar, konular ve bunların kökenleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul Özcan
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler 20. yüzyıl Türkiyesi ve dünya hakkında genel bilgi edinir, güncel akademik çalışmalardan haberdar olur.
2Öğrenciler toplumsal analize dair yeni beceriler ve teknikler öğrenir.
3Öğrenciler lisans seviyesinde makale/ödev hazırlama konusunda yeni beceriler öğrenir.
4Öğrenciler karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirmeyi öğrenir.
5Öğrenciler siyaset biliminde temel terminolojiye vakıf olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, 20. yüzyılda dünyadaki ve Türkiye’deki siyasal gelişmeleri ve toplumsal hareketleri inceler. Emperyalizm, kapitalizm, faşizm, milliyetçilik ve feminizm gibi kavramları tanıtır. Genel olarak, I. Dünya Savaşı, savaş sonrası kitle kültürü, 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı, Avrupa’da Faşizmin yükselişi, İkinci Dünya Savaşı, sömürgeleşen ülkelerdeki bağımsızlık hareketleri, Soğuk Savaş, modernleşme ve kimlik sorunları, Ortadoğu ve sorunları, 21. Yüzyıldaki yeni muhafazakarlık, küreselleşme ve çevre sorunlarını işler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
120. Yüzyıla Genel Bir Bakış
2I. Dünya Savaşı ve İmparatorlukların Çözülmesi, Savaş ve Devrim: Ekim 1917
3Savaş Sonrası Kitle Kültürü, Bilim ve Düşünce Akımları
41929 Dünya Ekonomik Bunalımı, Faşizmin Yükselişi, İkinci Dünya Savaşı
5İkinci Dünya Savaşı’nda ve Sonrasında Türkiye
6Soğuk Savaş: Kutuplaşma
7Yeni Modeller, Alternatif Oluşumlar, ve Sömürgelerin Bağımsızlıklarına Kavuşmaları
81960’lar: Çalkantılar Dönemi
9Vize
10Soğuk Savaşın Yeniden Canlanışı ve Bitişi
11Ortadoğu ve Sorunları I
12Ortadoğu ve Sorunları II
131960’lardan 1980’lere Türkiye
14Modernleşme ve Kimlik Sorunları
15Yeni Dünya Düzeni: Avrupa Birliği ve Yeni Muhafazakârlık
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eric Hobsbawm. Kısa 20. Yüzyıl [(1914-1991) Aşırılıklar Çağı], Sarmal Yayınları, İstanbul, 2003. J. M. Roberts. Yirminci Yüzyıl Tarihi. Dost Kitabevi, Ankara, 2003. Emmanuel de Warasquiel, Philippe Gavi, Benoit Laudier İsyankar Yüzyıl: Yirminci Yüzyıl’ın Başkaldırı Sözlüğü, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2004. Jean Boismenu, Luc Lefebvre, Patrice Regimbald. 20. Yüzyıl Tarihi, Nehir Yayınları, İstanbul, 2000. Sibel Bozdoğan, Reşat Kasaba, Türkiye'de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1998. Erik Jan Zürcher. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2002. Deniz Kandiyoti - Ayşe Saktanber, Kültür Fragmanları: Türkiye’de Gündelik Hayat, İstanbul: Metis Yayınları, İstanbul, 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Makale Kritik Etme8324
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6530
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13443343
ÖÇ23333334
ÖÇ33433343
ÖÇ44334433
ÖÇ53333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00