Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR22620121340RUSCA-IISeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1. Rus alfabesini okuyup yazmayı öğretmek. 2. Rusça tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimlerini öğretmek. 3. Rusçada isim cümlelerini (bu nedir? Ben …ım vs.) öğretmek. 4. Rusçada isimlerde ve sıfatlarda cinsiyet konusunu öğretmek. 5. Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çokluklarını öğretmek. 6. Rusçada basit zamanları ve isim durumlarını öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr.Fatih ÜNAL
Öğrenme Çıktıları
1usça tanışma, tanıştırma gibi diyalogları yapabilir, yakın çevredeki eşyaların isimlerinin Rusçasını bilir.
2. Rus alfabesiyle yazılmış metinleri okuyabilir bu alfabeyle yazabilir.
33. Rusçada isim cümlelerini (bu nedir? Ben …ım vs.) anlayabilir, kendisi bu tür cümleleri kurabilir.
4Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çokluklarını bilir ve bunları doğru kullanır.
5Rusçada isimlerde ve sıfatlarda cinsiyet konusunu bili
6
7
8
9
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Rusça Dil Öğrenimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rus Kiril alfabesi
2Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri
3Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri
4Yazma, okuma ve telaffuz çalışmaları
5İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.)
6İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.)
7Rusçada cinsiyet (isimlerde)
8Vize
9Rusçada cinsiyet (sıfatlarda)
10Rusçada çokluk ve çoklukta cinsiyet
11Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çoklukları
12Fiil çekimi- Şimdiki zaman
13Fiil çekimi- Şimdiki zaman
14Fiil çekimi- Şimdiki zaman
15Fiil çekimi- Şimdiki zaman
16 FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Antonova, V.Ye., Nahabina, M.M., Safronova, M.V., Tolstıh, A.A., Doroga v Rossiyu 1, Multilingual, İstanbul, 2003. 2. Miller, L.V., Politova, L.V., , Rıbakova, İ.Ya., Uçebnik- 28 urokov russkogo yazıka dlya naçinayuşçih, Multilingual, İstanbul, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım5525
Uygulama/Pratik5420
Soru-Yanıt5420
Okuma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13    4 
ÖÇ2   32  
ÖÇ3     3 
ÖÇ4  4   3
ÖÇ5 5     
ÖÇ6       
ÖÇ7       
ÖÇ8       
ÖÇ9       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00