Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR21020121340SELÇUKLU MEDENİYET TARİHİSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türklerin tarih boyunca kurmuş oldukları dört büyük devletten birisi olan Selçukuların kültürel ve sosyal hayatlarını, ilim dünyasına katkılarını, sanatsal faaliyetlerini ve din ve düşünce yapılarını kavratmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. İsmail ÖZER
Öğrenme Çıktıları
11) Selçuklu devletlerinde dini düşünce hakkında bilgi sahibi olur
22) Selçuklu sultanların dine, eğitim ve bilime bakışlarını açıklar
33) Selçuklu toplumunda Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini kavrar
4
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Selçuklu devletlerinde, eğitim, bilim, din, tasavvuf, düşünce, kültür hayatı, beslenme kültürü, ahilik, ideolojiler, diğer toplumlarla etkileşimler hakkında detaylı bilgi verir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Büyük Selçuklu Döneminde Kültür ve Düşünce Hayatının Kaynakları
2Nizamiye Medreseleri
3İmam Gazali’nin Selçuklu Toplumunun Oluşumundaki Rolü
4Hasan Sabbah ve Selçuklu Toplumunda Batıni Hareketler
5İsmailiyye ve Selçuklu Toplumuna Etkileri
6Büyük Selçuklu Devrinde Önemli Kültür Merkezleri
7Büyük Selçuklu devrinde seyahat kültürü ve dervişler
8Türkiye Selçukluların devrinde eğitim ve öğretim
9ARASINAV
10Selçuklular devrinde mistik hareketler ve tarikatlar
11Mevlana, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre
12Kalenderiler, Babailer, Hayderiler, Abdalan-ı Rum, Vefailer
13Fütüvvet, Ahilik ve Selçuklu toplumuna etkileri
14Türkiye Selçuklularında Beslenme Kültürü
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmet Yaşar Ocak, Ortaçağlar Anadolu’sunda İslam’ın Ayak İzleri: Selçuklu Dönemi, İstanbul: Kitap Yayınevi, 201 1. Ahmet Yaşar Ocak, Türk Sufiliğine Bakışlar, 9. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları, 2007. 2. Ahmet Yaşar Ocak, Ortaçağ Anadolu’sunda İki Büyük Yerleşimci (Kolonizatör) Derviş Yahut Vefaiyye ve Yeseviyye Gerçeği, Ankara: Gazi Üniversitesi Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi Yayını, 2011. 3. M. Said Polat, Selçuklu Göçerlerinin Dünyası, İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2004. 4. Abdülhüseyin Zerrinkub, Medreseden Kaçış, İstanbul: Ağaç Yayınları, 2010. 5. Nizamülmülk, Siyasetnâme, haz.: Mehmet Altay Köymen, Ankara: TTK Basımevi, 1982.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma8216
Soru-Yanıt8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13443553
ÖÇ24554334
ÖÇ33344443
ÖÇ44334434
ÖÇ53353445
ÖÇ63443343
ÖÇ74444445
ÖÇ85354433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00