|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR21020121340 | SELÇUKLU MEDENİYET TARİHİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türklerin tarih boyunca kurmuş oldukları dört büyük devletten birisi olan Selçukuların kültürel ve sosyal hayatlarını, ilim dünyasına katkılarını, sanatsal faaliyetlerini ve din ve düşünce yapılarını kavratmak
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. İsmail ÖZER | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1) Selçuklu devletlerinde dini düşünce hakkında bilgi sahibi olur | 2 | 2) Selçuklu sultanların dine, eğitim ve bilime bakışlarını açıklar | 3 | 3) Selçuklu toplumunda Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini kavrar | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Selçuklu devletlerinde, eğitim, bilim, din, tasavvuf, düşünce, kültür hayatı, beslenme kültürü, ahilik, ideolojiler, diğer toplumlarla etkileşimler hakkında detaylı bilgi verir
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Büyük Selçuklu Döneminde Kültür ve Düşünce Hayatının Kaynakları
| | | 2 | Nizamiye Medreseleri
| | | 3 | İmam Gazali’nin Selçuklu Toplumunun Oluşumundaki Rolü
| | | 4 | Hasan Sabbah ve Selçuklu Toplumunda Batıni Hareketler
| | | 5 | İsmailiyye ve Selçuklu Toplumuna Etkileri
| | | 6 | Büyük Selçuklu Devrinde Önemli Kültür Merkezleri
| | | 7 | Büyük Selçuklu devrinde seyahat kültürü ve dervişler
| | | 8 | Türkiye Selçukluların devrinde eğitim ve öğretim
| | | 9 | ARASINAV
| | | 10 | Selçuklular devrinde mistik hareketler ve tarikatlar
| | | 11 | Mevlana, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre
| | | 12 | Kalenderiler, Babailer, Hayderiler, Abdalan-ı Rum, Vefailer
| | | 13 | Fütüvvet, Ahilik ve Selçuklu toplumuna etkileri
| | | 14 | Türkiye Selçuklularında Beslenme Kültürü
| | | 15 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ahmet Yaşar Ocak, Ortaçağlar Anadolu’sunda İslam’ın Ayak İzleri: Selçuklu Dönemi, İstanbul: Kitap Yayınevi, 201
1. Ahmet Yaşar Ocak, Türk Sufiliğine Bakışlar, 9. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları, 2007.
2. Ahmet Yaşar Ocak, Ortaçağ Anadolu’sunda İki Büyük Yerleşimci (Kolonizatör) Derviş Yahut Vefaiyye ve Yeseviyye Gerçeği, Ankara: Gazi Üniversitesi Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi Yayını, 2011.
3. M. Said Polat, Selçuklu Göçerlerinin Dünyası, İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2004.
4. Abdülhüseyin Zerrinkub, Medreseden Kaçış, İstanbul: Ağaç Yayınları, 2010.
5. Nizamülmülk, Siyasetnâme, haz.: Mehmet Altay Köymen, Ankara: TTK Basımevi, 1982. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 8 | 2 | 16 | Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|