Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ2212019132 | TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk edebiyatında mesnevinin önemini kavramak ve mesnevi nazım şeklini tanımak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Hayriye Durkaya |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, Mesnevi türünü tanır, örneklerini yorumlar.
Türk edebiyat geleneği içinde mesnevinin yerini bilir ve yorumlar
Mesnevi türünü analiz edebilir.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Konularına göre mesnevi okumaları yapmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mesnevi nazım şeklinin kaynağı, tarihi gelişimi ve türleri
Arap ve fars edebiyatındaki ilk örnekler
Türk edebiyatındaki ilk mesnevi örnekleri
Dinî-tasavvufî içerikli mesnevilerden örnekler
Dinî-tasavvufî içerikli mesnevilerden örnekler
Tarihî mesnevilerden örnekler
Tarihî mesnevilerden örnekler
Arasınav
Klasik aşk mesnevilerinden örnekler
Klasik aşk mesnevilerinden örnekler
Klasik aşk mesnevilerinden örnekler
Klasik aşk mesnevilerinden örnekler
Klasik aşk mesnevilerinden örnekler
Klasik aşk mesnevilerinden örnekler
Klasik aşk mesnevilerinden örnekler
Dönem sonu sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kartal, A., 2013, Doğu'nun Uzak Hikâyesi, Doğu Kütüphanesi, İstanbul
İsen, M., vd., 2003. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara.
Levend, A. S., 2000, Gazavat-nâmeler ve Mihaloğlu Ali Bey'in Gazavat-nâmesi, Türk Tarih Kurumu, Ankara
Doğan, M., 2000, Leyla ve Mecnun, YKY, İstanbul.
Doğan, M., 2015, Hüsn ü Aşk, Yelkenli Yay., İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|