Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ1172019132 | DİKSİYON | Seçmeli | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin sözlü olarak kendilerini doğru ve yeterli bir şekilde ifade etmelerini sağlamak, başarılı ve etkili iletişim becerisi kazandırmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Serap Karademir |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Konuşma yanlışlarını öğrenir ve düzeltir. | 2 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmayı öğrenir. | 3 | Topluluk karşısında konuşabilir, ikili görüşmeler yapabilir. | 4 | Etkili ve güzel konuşmanın kurallarını kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Serbest okuma çalışması, Sempozyum, panel, konferans, dinleti, tiyatro vb etkinliklere katılmak. |
Dersin İçeriği |
Konuşmanın tarifi ve önemi. Diksiyonun amacı. Konuşma yanlışları ve düzeltme yolları. Konuşma çeşitleri. Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma. Topluluğa karşı yapılan konuşmalar. Karşılıklı görüşmeye dayalı konuşma türleri. Radyo ve televizyon programları. Röportaj, basın açıklaması, telefonla görüşme ve diğerleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Konuşma nedir? | | | 2 | Konuşmanın gereği ve önemi. | | | 3 | Konuşma yanlışları. | | | 4 | Konuşma yanlışlarını düzeltme yolları. | | | 5 | Konuşma çeşitleri. | | | 6 | Hazırlıklı konuşma. | | | 7 | Hazırlıksız konuşma. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Topluluğa karşı yapılan konuşmalar. | | | 10 | Karşılıklı görüşmeye dayalı konuşmalar. | | | 11 | Radyo programı. | | | 12 | Televizyon programı | | | 13 | Röportaj. | | | 14 | Basın Açıklaması. | | | 15 | Telefonla görüşme ve diğer görüşmeler. | | | 16 | Final Sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Kaplan, M, 2013, Diksiyon, ÇNK Akademi, Çanakkale.
2. Şenbay, N., 1990. Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
3. King, L., 1998. Kiminle, Ne Zaman, Nerede, Nasıl Konuşmalı, İyi Konuşmanın Sırları, Çev. Yasemin Özdemir, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
4. Şahin, S. 2007. Güzel ve Etkili Konuşma ve Yazma Sanatı, İnkılap, İstanbul.
5. Giray, Ü. 2001. Türkçeyi Güzel Konuşma ve Okuma Kılavuzu, Bilgi Yayınevi, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 4 | 4 | | 4 | 3 | ÖÇ2 | | | 4 | 4 | | 4 | 3 | ÖÇ3 | | | 4 | 4 | | 4 | 3 | ÖÇ4 | | | 4 | 4 | | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|