Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ4362022131 | GRAF TEORİ VE ALGORİTMALAR | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere graflardaki temel kavramları ve onlara ait problemlerin çözüm algoritmalarını kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Canan ÇİFTÇİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gerçek yaşamda karşılaşılan problemleri anlayabilir ve yorumlayabilir.
2. Graf algoritmaları kullanarak graf teori problemlerini çözebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Graf teorisi tarihi, Königsberg köprü problemi, Yönlü graflar, ağırlıklandırılmış graflar, yol ve yürüyüş, Euler tur ve Hamilton çevre, Gezgin satıcı problemi ve çözüm algoritması, En kısa yol problemi ve çözüm algoritmaları, Minimum dallanmış ağaç problemi ve çözüm algoritmaları, Maksimal bağımsız küme için Paull-Unger algoritması, Örtü kümesi problemi çözüm algoritması, Graf boyama algoritması, Maksimum eşleştirme algoritması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Graf teorisi tarihi, Konigsberg köprü problemi | | | 2 | Yönlü graflar, ağırlıklandırılmış graflar, yol ve yürüyüş | | | 3 | Euler tur ve Hamilton çevre | | | 4 | Gezgin satıcı problemi ve çözüm algoritması | | | 5 | En kısa yol problemi | | | 6 | Bellman-Ford algoritması | | | 7 | Dijkstra algoritması | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Minimum dallanmış ağaç problemi | | | 10 | Prim algoritması, Kruskal algoritması | | | 11 | Maksimal bağımsız küme için Paull-Unger algoritması | | | 12 | Örtü kümesi problemi çözüm algoritması | | | 13 | Welch-Powel graf boyama algoritması | | | 14 | Eşleştirme, mükemmel eşleştirme | | | 15 | Maksimum eşleştirme algoritması | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nabiyev, V. V., Teoriden uygulamalara algoritmalar. Seçkin Yayıncılık, 2009.
Chiristofides, N., Graph Theory: An Algorithmic Approach, Academic Press, London, 1975 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|