Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ1082022131 | MATEMATİK TARİHİ | Seçmeli | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hasen Mekki ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yunan matematiği: Pisagor teoremi ve Karekök'ün ortaya çıkışı, Babillerin ve Yunanlıların karekök hesabı, Yunan geometrisi, Doğal sayılarla aritmetik ve sayılar teorisi, Öklit algoritması, Devam eden kesirler ve Karekök, Mısır matematiği ve Arşimet, Sayı sistemleri ve Arapların etkisi, 17.yy matematiği ve Kalkülüs'ün doğuşu, Türev ve integral hesabının temeli, 18.yy matematiği ve serilerin önemi, Karmaşık sayıların doğuşu ve Riemann-Zeta fonksiyonu, Bazı temel teoremler, 20.yy matematiği, asal sayıların önemi ve siber güvenlik |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yunan matematiği: Pisagor Teoremi ve Karekök'ün ortaya çıkışı | | | 2 | Babillerin ve Yunanlıların karekök hesabı | | | 3 | Yunan geometrisi | | | 4 | Doğal sayılarla aritmetik ve Sayılar Teorisi | | | 5 | Öklit algoritması, Devam eden kesirler ve Karekök | | | 6 | Mısır matematiği ve Arşimet | | | 7 | Sayı sistemleri ve Arapların etkisi | | | 8 | Arasınav
| | | 9 | 17.yy matematiği ve Kalkülüs'ün doğuşu | | | 10 | Türev ve İntegral hesabının temeli | | | 11 | 18.yy matematiğinde serilerin önemi | | | 12 | Karmaşık sayıların doğuşu ve Riemann-Zeta Fonksiyonu | | | 13 | Bazı temel teoremler (Kalkülüs, Aritmetik ve Cebir) | | | 14 | 20.yy matematiği, asal sayıların önemi ve siber güvenlik | | | 15 | 20.yy matematiği, asal sayıların önemi ve siber güvenlik | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Matematiğin Kısa Tarihi, Ian Stewart, Alfa Bilim, 2020
İlave Kaynak
2 Matematiğin Tarihi, Richard Mankiewicz, Güncel, 2002.
3 Meşhur Matematikçiler, F. Benson Stonaker, Gündoğan, 1994 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|