Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAT4372014131 | EŞİTSİZLİKLER | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin içeriğini öğrencilere öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Erhan SET |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Diferensiyellenebilen Konveks Fonksiyonlar İçin Eşitsizlikler, İki kez Diferensiyellenebilen Konveks Fonksiyonlar İçin Eşitsizlikler, Özel Ortalamalar, Klasik Eşitsizlikler, Maksimum Problemleri, m-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri , (alpha,m)-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri, Birinci Anlamda s-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri, İkinci Anlamda s-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri, Quasi-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri, r-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri, Uygulamalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Diferensiyellenebilen Konveks Fonksiyonlar İçin Eşitsizlikler
| | | 2 | İki kez Diferensiyellenebilen Konveks Fonksiyonlar İçin Eşitsizlikler
| | | 3 | Özel Ortalamalar
| | | 4 | Klasik Eşitsizlikler
| | | 5 | Klasik Eşitsizlikler
| | | 6 | Maksimum Problemleri
| | | 7 | Maksimum Problemleri
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | m-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri
| | | 10 | (alpha,m)-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri
| | | 11 | Birinci Anlamada s-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri
| | | 12 | İkinci Anlamada s-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri
| | | 13 | Quasi-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri
| | | 14 | r-Konveks Fonksiyonlar İçin İntegral Eşitsizlikleri
| | | 15 | Uygulamalar
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
S.S. Dragomir and C.E.M. Pearce, Selected Topics on Hermite-Hadamard Inequalities and Applications, 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|