Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAT42820121310 | MATEMATİKSEL MODELLEME-II | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerinin kurulması ve çözülmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Canan Çiftçi |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci modelleme ilgili temel bilgiler kazanacaktır. | 2 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematiksel Modeller ve Sınır Değer Problemleri, Isı Transferi Denklemi için Bir Boyutlu Matematik Model, Zayıf Türev, İkinci Basamaktan Adi Diferansiyel Denklemle İlgili Sinir Değer Probleminin Klasik ve Zayıf Çözüm. Uzayları. Varyasyonel Problem, Sayısal Varyasyonel Çözüm, İkinci Basamaktan Lineer Olmayan Adi Diferansiyel Denklemlerle İlgili Sınır Değer Problemleri. Potansiyel Operatör, Lineer Olmayan Problemin Potansiyeli, Adi Diferansiyel Denklemlerle İlgili Sınır Değer Problemlerine Uygulama, Eliptik Probleme Uygulama, Lineerleştirme Prosedürü ve Yaklaşık Çözüm, Yakınsama Teoremi ve Yakınsama Hızı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İBir Boyutlu Sınır Değer Problemlerine Götürülen Modeller | | | 2 | Lineer Olmayan Modeller, | | | 3 | Lineer Olmayan Sınır Değer Problemleri, | | | 4 | Monoton Operatörler ve Onların Potansiyeli. | | | 5 | Gateaux Türevi ve Onun Uygulamaları. | | | 6 | Gateaux Türevi ve Onun Uygulamaları. | | | 7 | Lineer Olmayan Problemlerin Varyasyonel Çözümleri, | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Varyasyonel Eşitsizlikler | | | 10 | Lineerleşme Prosedürü, | | | 11 | Yaklaşık Çözüm, | | | 12 | Yakınsaklığın Yeterli Koşulu Olarak Dış Bükey Prensibi | | | 13 | Lineerleştirme Prosedürü ve Yaklaşık Çözüm | | | 14 | Diskret Modeller, | | | 15 | Diskret Problemin Sürekli Problemle İlişkisi, Yakınsaklık, Duraklılık.
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. DiPrima R.C., Boyce, W.E., Elementary Differential Equations, John Wiley, 1986
2. Smith, J.M., Models in Ecology, Cambridge Un.Press, 1973. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Quiz | 3 | 12 | 36 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|