Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT42820121310MATEMATİKSEL MODELLEME-IISeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1. Gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerinin kurulması ve çözülmesi 2. Adi ve kısmi diferansiyel denklem sistemlerini modellemeye uyarlayarak analiz etmek için yöntemler geliştirmek. 3. Tıpta ve biyolojide çeşitli problemlere bu yöntemleri uygulayarak çözümler elde etmek ve bu çözümlerin biyolojik açıdan açıklamalarını yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Aytül Gökçe
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci modelleme ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
2Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlere uyarlayabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Temel adi diferansiyel denklem bilgisi
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste salgın hastalıklar, kimyasal reaksiyonlar, biyolojik paternler ve dalgalanmalar gibi birçok yeni bilgi alanında öne çıkan problemlerin matematiksel olarak anlaşılması, modellenmesi, simülasyonlarının yapılması ve çözümlerin analiz edilmesi işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bulaşıcı hastalıklar için matematiksel modellemeye giriş
2SIR epidemic model
3Bulaşıcı hastalıklarda virüs bulaştırma katsayısının incelenmesi
4Uygulama dersi (model simülasyonları)
5Hastalık modellerinde boyutsuzlaştırma konusu
6Hastalıklarda enfeksiyon kontrolünün matematiksel incelemesi
7Bulaşıcı hastalıkların modellenmesinde aşılama etkisi
8Arasınav
9Model oluşturma ve Biokimyasal reaksiyon kinetikleri
10Michaelis menten kinetikleri, Hill Fonksiyonu
11Tek taraflı ve çift taraflı reaksiyonların matematiksel modelleri
12Uygulama dersi (model simülasyonları)
13Geciken değişkenli diferansiyel denklemler ile matematiksel modelleme
14Geciken değişkenli diferansiyel denklemlerde kararlılık analizi
15Uygulama dersi (model simülasyonları)
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. D.S. Jones and B.D. Sleeman. Differential Equations and Mathematical Biology. George Allen and Unwin (1983) 2. Allen, L.J.S., An Introduction to Mathematical Biology, Pearson, 2007. 3. L. Edelstein-Keshet. Mathematical models in biology. McGraw-Hill, New York (1988).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Quiz31236
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma31236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31236
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14444444
ÖÇ23344444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00