Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT40420121310SAYILAR TEORİSİ-IISeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Doğru düşünme ve yorum yapma yeteneğini geliştirmek ve kişiye matematikle ilgili temel bilgiler kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Yıldıray ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Birden Fazla Bilinmeyen İçeren Lineer Kongrüanslar ve Yüksek Dereceden Kongrüanslar hakkında gerekli bilgi sahibidir ve bu konularla ilgili problemleri çözer.
2Primitif kök teorisine ait teoremlerin ispatlarını bilir, hangi tip sayıların primitif köklere sahip olduğu hakkında bilgi sahibidir ve bu sayıların bütün primitif köklerini araştırabilir.
3İndeks Teorisi ile ilgili teoremleri ispatlayabilr ve bu teoriyi çeşitli problemlerin çözümümnde kullananır.
4Kuadratik rezidü kavramı hakkında teorik bilgi sahibidir ve verilen bir sayının belirli bir modüle göre kuadratik rezidü olup olmadığını ve ikinci dereceden kongrüansların çözümlü olup olmadığını belirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tamsayıların herhangi bir tabanda ifade edilmesi. Aritmetiğin temel teoremi. Tam sayılarda bölünebilme. Asal sayılar ve asal sayıların dağılımı. Euclid bölme algoritması ve uygulamaları. Tamsayıların tek türlü çarpanlara ayrılması. Çarpımsal ve toplamsal fonksiyonlar. Diophantine denklemleri. Kongrüanslar ve rezidü sistemleri. Sürekli kesir ayrışımları. Rasyonel ve irrasyonel sayılar. Primitif kökler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Birden Fazla Bilinmeyen İçeren Lineer Kongrüanslar
2Yüksek Dereceden Kongrüanslar
3Asal Modüllü Kongrüanslar, Primitif Kökler
4Asal Sayılar için Primitif Kökler
5Primitif Köklere sahip Bileşik Sayılar
6İndeks Teorisi
7Euler Kriteri,
8Arasınav
9Legendre Sembolü
10Gauss Lemması
11Kuadratik Resiprosite (Karşılıklılık) Kuralı ve Jacobi Sembolü
12İkinci Dereceden Bileşik Sayı Modüllü Kongrüanslar
13Bazı Özel Şekle Sahip Sayılar, Mükemmel Sayılar
14Mersenne ve Fermat Sayıları
15Dönem sonu sınavı
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Fethi Çallıalp, Sayılar Teorisi, İstanbul, 1999 2 Arif Kaya, Sayılar Kuramına Giriş, İzmir, 1988 3 Ivan Niven, Herbert S. Zuckerman, Number theory, John Wiley&sons. Inc., 1966
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14456
Problem Çözümü10440
Beyin Fırtınası10440
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12224333
ÖÇ23334444
ÖÇ32223333
ÖÇ42224334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00