Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAT42920121310 | İNTEGRAL DENKLEMLER-I | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Birçok fiziksel uygulamaya sahip olan matematiksel modeller sonuçta diferensiyel denklem veya integral denklem olarak karşımıza çıkmaktadır. Derste integral denklemler ve çözümleri hakkında bilgiler yer almaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ.DR. ERHAN SET |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İntegral denklemlerle ilgili genel kavramlar; İntegral denklemlerin sınıflandırılması; Lineer veya lineer olmayan integral denklemler; Tekil veya tekil olmayan integral denklemler; Homojen veya homojen olmayan integral denklemler; Volterra ve Fredholm integral denklemleri; İntegro diferensiyel denklemler; Parametreli integral denklemler; İntegral denklemlerin çözümleri; Çözüm Teknikleri; İntegral denklemlerle diferensiyel denklemler arasındaki ilişki.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İntegral denklemlerle ilgili genel kavramlar; | | | 2 | İntegral denklemlerin sınıflandırılması; | | | 3 | Lineer veya lineer olmayan integral denklemler; | | | 4 | Lineer veya lineer olmayan integral denklemler; | | | 5 | Tekil veya tekil olmayan integral denklemler;
| | | 6 | Tekil veya tekil olmayan integral denklemler; | | | 7 | Homojen veya homojen olmayan integral denklemler; | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Volterra ve Fredholm integral denklemleri; | | | 10 | İntegro diferensiyel denklemler; | | | 11 | Parametreli integral denklemler; | | | 12 | İntegral denklemlerin çözümleri; | | | 13 | Çözüm Teknikleri; | | | 14 | Çözüm Teknikleri; | | | 15 | İntegral denklemlerle diferensiyel denklemler arasındaki ilişki. | | | 16 |
Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
S. G. Mihlin, Integrate equation, London 1957
Y. Aksoy, İntegral Denklemler, İst. 1983
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|