Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT42720121310MATEMATİKSEL MODELLEME-ISeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerinin kurulması ve çözülmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Canan Çiftçi
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiksel Modeller ve Sınır Değer Problemleri, Isı Transferi Denklemi için Bir Boyutlu Matematik Model, Zayıf Türev, İkinci Basamaktan Adi Diferansiyel Denklemle İlgili Sinir Değer Probleminin Klasik ve Zayıf Çözüm. Uzayları. Varyasyonel Problem, Sayısal Varyasyonel Çözüm, İkinci Basamaktan Lineer Olmayan Adi Diferansiyel Denklemlerle İlgili Sınır Değer Problemleri. Potansiyel Operatör, Lineer Olmayan Problemin Potansiyeli, Adi Diferansiyel Denklemlerle İlgili Sınır Değer Problemlerine Uygulama, Eliptik Probleme Uygulama, Lineerleştirme Prosedürü ve Yaklaşık Çözüm, Yakınsama Teoremi ve Yakınsama Hızı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematiksel Modeller ve Sınır Değer Problemleri,
2Isı Transferi Denklemi için Bir Boyutlu Matematik Model,
3Zayıf Türev,
4İkinci Basamaktan Adi Diferansiyel Denklemle İlgili Sinir Değer Probleminin Klasik ve Zayıf Çözüm uzayları.
5Varyasyonel Problem,
6Sayısal Varyasyonel Çözüm
7 İkinci Basamaktan Lineer Olmayan Adi Diferansiyel Denklemlerle İlgili Sınır Değer Problemleri.
8Arasınav
9Potansiyel Operatör,
10Lineer Olmayan Problemin Potansiyeli,
11Adi Diferansiyel Denklemlerle İlgili Sınır Değer Problemlerine Uygulama,
12Eliptik Probleme Uygulama,
13Lineerleştirme Prosedürü ve Yaklaşık Çözüm
14Yakınsama Teoremi ve Yakınsama Hızı.
15Yakınsama Teoremi ve Yakınsama Hızı.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. DiPrima R.C., Boyce, W.E., Elementary Differential Equations, John Wiley, 1986 2. Smith, J.M., Models in Ecology, Cambridge Un.Press, 1973.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Quiz31236
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma31236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31236
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14243433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00