Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZGMS3182016959 | DUYUSAL GIDA ANALİZLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere duyusal test yöntemleri hakkında bilgi vermek ve öğrencilere gıdaları duyusal değerlendirme yeteneğini kazandırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ürün kalitesi açısından gıdaların duyusal özelliklerinin önemini kavrama | 2 | Gıda ile ilgili araştırmalarda duyusal testleri uygulama ve yorumlama yeteneğini kazanma | 3 | Duyusal analiz hakkında edinilen bilgileri gıda endüstrisinin sorunlarının çözümünde kullanma | 4 | Farklı gıdaları, değişik test yöntemleri kullanarak duyusal değerlendirebilme yetisi kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Duyusal değerlendirmenin tanımı, tarihçesi ve uygulama alanları, gıdaların duyusal özellikleri, gıda endüstrisinde duyusal değerlendirmenin kullanım alanları, duyusal değerlendirme için duyusal analiz laboratuvarı ve panelistlerin seçimi, duyusal analizde kullanılan skalalar, duyusal test teknikleri-farklılık testleri, duyusal analizde sonucu etkileyen fizyolojik ve psikolojik faktörler, tüketici testleri ve tanımlayıcı metodlar, duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Duyusal değerlendirmenin tanımı, tarihçesi ve uygulama alanları | | | 2 | Gıdaların duyusal kalite karakteristikleri, kalite kontrolde duyusal analiz | | | 3 | Duyusal özellikler ile ilgili algılar, duyu etkileşimleri, duyusal algılama zinciri, duyusal değerlendirmede kullanılan teknikler | | | 4 | Duyusal değerlendirme laboratuvarı, ürün ve panelist seçimi | | | 5 | Duyusal değerlendirmede panelist seçimi ve eğitimi | | | 6 | Duyusal analizde panelistlerin kararlarını etkileyen faktörler ve eşik değerlerinin belirlenmesi | | | 7 | Farklılık testleri I (sınıflandırma, “A”-“A değil” testi, kontrolden farklılık testi) | | | 8 | Sınav | | | 9 | Farklılık testleri II (eşlenmiş kıyaslama testi, ikili-üçlü test, üçgen testi) | | | 10 | Tanımlayıcı duyusal analiz teknikleri, tüketici testleri | | | 11 | Duyusal analizde kullanılan skalalar ve duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesinde temel yöntemler | | | 12 | Farklı gıda ürünlerinde duyusal analize yaklaşım ve panelist eğitimi | | | 13 | Farklı gıda ürünlerinde algı eşiklerinin uygulamalı belirlenmesi I | | | 14 | Farklı gıda ürünlerinde algı eşiklerinin uygulamalı belirlenmesi II | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Busch-Stockfisch, M., Köhn, E., Sensorische Wahrnehmung und Verbraucherakzeptanz, Lisansüstü Eğitim Notları, HAW Almanya, (2009)
2. Lawless, H.T, Heymann, H.,. Sensory Evaluation of Food, Principles and Practices,Springer, New York, (2010)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 7 | 1 | 7 |
Laboratuvar | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|