Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZFS4032016959PAZARLAMA VE REKLAMCILIKSeçmeli476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencinin; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında bilgi sahibi olmasını, pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, reklam ve halkla ilişkiler, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Harun ÇAM
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.
2Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
3Tüketici pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
4Mamul, fiyat, tutundurma, dağıtım ve reklam konularını kavrar.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlamanın tanımı, kapsamı, pazarlama anlayışının gelişim aşamaları, stratejik pazarlama planlaması, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme, pazarlama araştırması, pazarlama bilgi sistemi, pazar çeşitleri, mamul, fiyat, tutundurma, dağıtım, kişisel satış ve satış geliştirme, elektronik pazarlama ve hizmet pazarlaması konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Pazarlama anlayışının gelişimi, ve son gelişmeler
2Pazarlama çevresi
3 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi
4Stratejik pazarlama Planlaması, Pazarlama Planlaması,
5Pazar Çeşitleri
6Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
7Mamul
8Ara Sınav
9Fiyat
10Tutundurma
11Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
12Reklam ve Halkla ilişkiler
13Elektronik Pazarlama
14Dağıtım
15Hizmet Pazarlaması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2014 İsmet Mucuk, Temel Pazarlama Bilgileri, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2016
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10440
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10440
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1233333333332332
ÖÇ2332222222223222
ÖÇ3323221222232232
ÖÇ4432221222222132
ÖÇ5344443333433444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00