Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZFS3102018956YAPRAK GÜBRELEMESİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bitkilerde yapraktan gübreleme konusunda ziraat mühendisliği alanında bilgiler vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bitkilerin yaprak yapısı ve besin elementlerini yaprakları yoluyla alış mekanizmalarını
2Bitkilerde yapraktan gübreleme yolları ve önemini
3Yaprak gübreleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yapraktan gübrelemenin nedenleri ve önemi, yapraktan uygulanan besin maddelerinin davranışı, yapraktan gübrelemenin etkinliğini belirleyen etmenler, yaprak gübrelerin fiziksel ve kimyasal temeli, yaprak gübrelerinin tanıtılması ve tartışılması, kurak ve yarı kurak bölgelerde yaprak gübrelerin etkinliği, farklı bitkilerde uygulanacak gübre dozları, yaprak gübrelerinin uygulanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mutlak gerekli besin maddelerinin tanımlanması ve sınıflandırılması
2Bitkilerin mineral ve organik bileşim
3Bitkilerde yaprakların yapısı ve stomalarda gaz ve besin maddeleri alış-verişi,
4Yaprak gübrelemesinin önemi
5Yaprak gübrelerinin uygulanması
6Yaprak gübrelerini uygulamada dikkat edilecek hususlar
7Ara sınavı
8Yapraklardan makro element uygulamaları
9Yapraktan azot uygulaması
10Yapraktan fosfor uygulaması
11Yapraktan potasyum uygulaması
12Yapraktan kalsiyum, magnezyum ve kükürt uygulamaları
13Yapraktan mikro element uygulamaları
14Yapraktan demir, bakır, çinko ve mangan uygulaması
15Yapraktan bor ve molibden ve klor uygulaması
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tarakçıoğlu, 2008, Bitkilerde Yapraktan Gübreleme, Yüksek Lisans Ders Notları Kacar, B; Katkat, V. 2007. Bitki Fizyolojisi. Nobel Yayınevi, Guzel, N., Gülüt, K., Buyuk, G., 2002. Toprak verimliliği ve gübreler. Çukurova Universitesi, Ziraat fak. Yayınları Kacar, B; Katkat, V. 2007. Bitki Fizyolojisi. Nobel Yayınevi, ISBN: 9789755918334 Kacar, B. ve Katkat A.V. 1999. Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No: 144, Vipsaş Yayın No: 20, ISBN: 975-564-084-3, Ceren Basım-Yayın, Bursa.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1 23 24 222323
ÖÇ2 23 35 332434
ÖÇ3 23 25 432545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00