Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZFS2372016956SÜS BİTKİLERİNİN BESLENMESİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim gören öğrencilere teorik ve uygulamalı olarak verilen dersler ile çeşitli süs bitkilerinin (iç mekan, dış mekan) ve rekreasyon alanlarında kullanılan bitkilerin (çim bitkileri, süs çalıları, süs ağaçları) beslenme ilkeleri, besin maddesi gereksinimleri, besin maddesi eksiklikleri-fazlalıkları ve gübrelenmeleriyle ilgili temel bilgi kazandırılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Ceyhan TARAKÇIOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Süs bitkilerinde beslenme ilkeleri, yetersiz ve aşırı beslenmeye bağlı gelişim bozukluklarını tanımlayabilir, besin maddesi gereksinimleri göz önünde bulundurularak süs bitkilerinin gübreleme yöntemlerini belirleyebilir
2Tuzluluk ve tuzluluğa duyarlı ve dayanıklı süs bitkisi türlerinin tanımlanması, gelişim düzenleyicilerin süs bitkilerinde kullanılmalarını gösterebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Süs bitkilerinin tanımı ve sınıflandırılması, kesme çiçekler, saksı bitkileri, süs çalıları, süs ağaçları, yer örtücüler, mevsimlik bahçe çiçekleri, önemli süs bitkilerinin tanımı ve gübreleme yöntemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Süs bitkilerinin beslenmeleri ve gübrelenmeleri konularında geçmişten günümüze genel yaklaşımlar
2Değişik amaçlar için kullanılan süs bitkilerinin tanımlanması ve sınıflandırılması, süs bitkilerinin beslenmesinde bitki besinlerinin önemi, işlevleri
3Besin maddelerinin süs bitkilerinde bulunma düzeyleri, süs bitkilerinde besin maddesi eksikliğinde ortaya çıkan genel ve özel belirtiler ve giderilme yolları
4N, P, K eksikliğine ilişkin belirtiler ve giderilme yolları, Ca, Mg, S eksikliğine ilişkin belirtiler ve giderilme yolları
5B, Fe, Mn, Zn, Cu eksikliğine ilişkin belirtiler ve giderilme yolları, tuzluluk ve bazı besin maddesi fazlalıklarının neden oldukları gelişim bozuklukları
6Na, Cl, Mn, Cu, Zn, B fazlalığı, N, P, F fazlalığı, besin maddelerinden kaynaklanmayan gelişim bozuklukları
7Kesme çiçekler ve soğanlı süs bitkilerinin ve süs çalıları ve ağaçlarının gübrelenmesi, rekreasyon alanların oluşturulmasında çim alanların önemi ve fonksiyonel özellikleri, çim alanların oluşturulmasında kullanılan çim bitkileri ve özellikleri
8Ara Sınav
9Çevresel özelliklere ve fonksiyonel amaçlara göre değişik çim karışımlarının hazırlanması, çim alanlar için genel gübreleme önerileri ve gübrelemede dikkat edilecek noktalar
10Süs bitkilerinin gübrelenmesinde kullanılan yöntemler ve gübrelemede göz önüne alınması gereken faktörler
11Süs bitkilerinin yetiştirilmesinde kullanılan ortam materyalleri ve özellikleri, süs bitkileri için önerilen bazı yetiştirme ortamı karışımları
12Topraksız kültürde yetiştirilecek süs bitkileri için önerilen besin çözeltileri ve uygulanmalarında dikkat edilecek konular
13Süs bitkilerinde bulunan doğal hormonlar ve işlevleri, süs bitkilerinde kullanılan büyümeyi düzenleyici kimyasal maddeler, kullanılma amaçları ve pratikteki kullanımları, oksinlerin etki mekanizmaları ve özellikleri
14Giberellinlerin etki mekanizmaları ve özellikleri, sitokininlerin etki mekanizmaları ve özellikleri, etilenin etki mekanizması ve özellikleri
15Absisik asitin etki mekanizması ve özellikleri, son yıllarda gelişim üzerine etkili olduğu belirlenen büyüme düzenleyiciler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Güran, M. 1992. Salon-Sera ve Park-Bahçe Bitkileri. Eroğlu Matbaacılık Sanayi Ltd. Şti., Ankara. Odabaş, A. 1993. Süs ve Sera Bitkileri. “Üretimden Bakıma Çiçeklerin Tüm Özellikleri. Özgür Yayın Dağıtım, İstanbul. Kenber, L.A. 1996. Süs ve Salon Bitkileri. “Salon Çiçekçiliği”. Üçüncü Baskı. İnkilap Kitapevi, İstanbul. Uzun, G. 1989. Peyzaj Mimarlığında Çim ve Spor Alanları Yapımı. Çukurova Ziraat Fakültesi, Yardımcı ders Kitabı, No. 20, Adana. Tanrıverdi, F. 1993. Çiçek Üretim Tekniği. . İnkilap Kitapevi, İstanbul Korkut, A. B. ve İnan, İ. H. 2002. Saksılı Süs Bitkileri. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul. Korkut, A. B. 2004. Çiçekçilik. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1  4  3 13 444
ÖÇ2  4  3 13 444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00