Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZFS2032016956 | TAHILLAR | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dünyada ve Ülkemizde gerek ekim alanı, gerekse üretim bakımından en fazla yetiştirilen tahılların bilinmesinin sağlanması ve bu bitkilerin yetiştirilme tekniklerinin bilinmesinin sağlanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih ÖNER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tahıllar içerisine giren bitkileri bilme | 2 | Tahılların morfolojilerini bilme | 3 | Tahılların yetiştirme tekniklerini öğrenme | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, tahılların sınıflandırılması | | | 2 | Dünyada ve ülkemizde tahılların ekonomik önemi ve kullanımı | | | 3 | Serin ve sıcak iklim tahılları arasındaki farklar | | | 4 | Tahılların adaptasyonu | | | 5 | Tahılların morfolojisi | | | 6 | Tahılların fizyolojisi | | | 7 | Tahıllar grubuna giren bitkiler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Buğday, önemi ve yetiştiriciliği | | | 10 | Arpa önemi ve yetiştiriciliği | | | 11 | Yulaf önemi ve yetiştiriciliği | | | 12 | Çavdar ve tritikale yetiştiriciliği | | | 13 | Mısır önemi ve yetiştiriciliği | | | 14 | Mısır önemi ve yetiştiriciliği | | | 15 | Çeltik önemi ve yetiştiriciliği | | | 16 | Dönem sonu sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Yürür, N. Serin İklim Tahılları (Tahıllar-I). Uludağ Üniversitesi Basımevi, 250 syf.(1994)
2. Öner, F. Tahıllar ders notu. 2017 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | 4 | | 5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|