|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ODUS0010 | DİKSİYON, ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET SANATI | Seçmeli | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Dinleyen, düşünen ve nitelikli bir konuşma gerçekleştirebilen, nefes alışı, diksiyonu ve söyleyişi düzgün, karşısındaki kişi ya da toplulukla rahat iletişim kurabilen öğrenciler yetiştirebilmektir. Tarih boyunca dünyada ve ülkemizde üretilen sözlü kültür, edebiyat ve medyada sanal ortamda gelişen yeni türleri, öğrencilerin ana hatları ile kavramasına yardımcı olmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Her ortamda kendisini ifade etmeyi kurallı ve planlı konuşmayı bilir. | 2 | Teknolojiyi kullanarak konuşmalarına güç katabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Derste güzel ve nitelikli konuşabilmek için gerekli doğru nefes alma teknikleri, telaffuz ve söyleyişler teorik ve pratik uygulamalarla incelenirken, mit, masal, destan, tiyatro, şiir, roman, sinema, televizyon serileri, gazete haber ve yorum yazıları gibi farklı türler ilgili örnekler okunacak ve tanıtılan türde anlatı yapıları üzerine bilgi aktarılacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım, konuşma becerisinin temel özellikleri, doğal dili ve beden dilini kullanma. | | | 2 | İyi bir konuşmanın temel ilkeleri. | | | 3 | İyi bir konuşmacının temel özellikleri vurgu, tonlama, duraklama, diksiyon vb. | | | 4 | Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma, hazırlıklı konuşmanın aşamaları konunun seçimi ve sınırlandırılması. | | | 5 | Amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, konuşmanın sunuluşu. | | | 6 | Konuşma türleri / karşılıklı konuşmalar. | | | 7 | Söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram gibi önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | İş isteme, yetkili biriyle görüşme, röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları. | | | 10 | Değişik kültür sanat programlarına konuşmacı olarak katılma. | | | 11 | Farklı konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve anlatım uygulamaları. | | | 12 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. | | | 13 | Sunum tekniklerinden/teknolojiden yararlanarak yapılan konuşmalar. | | | 14 | Genel değerlendirme, uygulamalar. | | | 15 | Genel değerlendirme, uygulamalar. | | | 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Özdemir, Emin(199?) Güzel ve etkili konuşma sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi
İlave Kaynak
1 Tellioğlu, Cevdet(1998) Güzel konuşma pratiği. İstanbul: Timaş Yayınları.
2 Yörük, Yaşar (1995)Güzel konuşma, yazma. İstanbul: Serhat Yayınları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 1 | 10 | 10 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|