Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC2112022852 | TÜRKİYE ENDEMİKLERİ VE NESLİ TÜKENMEKTE OLAN TÜRLER | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Türkye'nin biyolojik zenginliklerini öğrencilere tanıtmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler Türkiye’nin biyolojik zenginlikleri hakkında bilgi kazanacaklardır | 2 | Öğrenciler hava, su ve toprak kirliliğinin canlılar üzerindeki etkilerinin farkına varacaklardır. | 3 | Öğrenciler endemik türlerimiz üzerine bilgi kazanacaklardır | 4 | Öğrenciler Türkiye’deki biyolojik çeşitlilikleri tanıyabileceklerdir | 5 | Öğrenciler tehlike altındaki canlı organizmaların farkında olacaklardır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fauna, flora, endemik tür kavramları, Türkiye'nin bölgelere göre flora ve fauna zenginlikleri, endemik türlerimiz canlıların yaşadıkları bölgede hayatlarını tehdit eden faktörler; hava, su, toprak kirliliğinin canlı populasyonuna etkisi, soyu tükenmekte olan türler ve bunlar için alınabilecek önlemler, gen kaynaklarının "in situ" ve "exs situ" koruma yöntemleri bunlara ait pilot çalışmalardan örnekler, gen bankalarının önemi, çalışma prensipleri, milli parklar, arberatumlar, herbaryumlar, biyolojik zenginliklerin korunmasında kişi, kurum ve kuruluşlara düşen sorumluluklar, bu konuda eğitimin önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fauna, flora, endemik tür kavramları | | | 2 | Türkiye'nin bölgelere göre flora ve fauna zenginlikleri | | | 3 | Endemik türlerimiz | | | 4 | canlıların yaşadıkları bölgede hayatlarını tehdit eden faktörler | | | 5 | Hava, su, toprak kirliliğinin canlı populasyonuna etkisi | | | 6 | Gen kaynaklarının "in situ" ve "exs situ" koruma yöntemleri bunlara ait pilot çalışmalardan örnekler | | | 7 | Gen bankalarının önemi | | | 8 | Milli parklar | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Arberatumlar | | | 11 | Herbaryumlar | | | 12 | Biyolojik zenginliklerin korunması | | | 13 | Bu alanda eğitimin önemi | | | 14 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | | | 15 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Gezisi | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|