|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC1182010776 | İŞLETME YÖNETİMİ | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Mesleki ve gündelik anlamda temel iletişim becerilerinin kazanılması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Dr. Nimet ERYİĞİT | Öğrenme Çıktıları | 1 | iletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur | 2 | temel kavramların kuramsal irdelenmesi | 3 | dersin somut uygulamaları ile çeşitli kuramsal uygulamalı iletişim formasyon derslerine yönelik gerekli ardyöresel donanıma sahip olurlar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel iletişim, iş yaşamında iletişişm. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | "iletişim nedir?" sorusu farklı bakış açılarına göre tartışılması | | | 2 | İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi I
| | | 3 | İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi II
| | | 4 | İletişimin işlevleri, çeşitli iletişim araçları, kitle iletişimi ve kitle izleyicisinin özellikleri
| | | 5 | İletişim modelleri, iletişim sürecine etki eden toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal ögeler
| | | 6 | Yer alan temel iletişim kuramları, bunların temel kavramlarına öncül düzeyde giriş yapılması
| | | 7 | Ortak izafet çerçevesi, beslem yankı, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi.
| | | 8 | Ortak izafet çerçevesi, beslem yankı, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi. + arasınav
| | | 9 | Moral panik, uzman sesi, kullanımlar ve doyumlar, gündem koyma, eşik bekçisi, bumerang etkisi.
| | | 10 | Bilişsel çelişki, suskunluk sarmalı, fikir iklimi, toplumsallaştırma, tutum değişikliği, seçici algılama
| | | 11 | Temel göstergebilim kavramları ile iletişim sürecinde anlam ve anlamlandırma ilişkisi, kodlama ve kod çözümü
| | | 12 | İlkel ve çağdaş mitler (söylemler), mitlerin türleri ve işlevleri örnekleri ile tartışılması
| | | 13 | İletişim sürecinin bir ögesi olan bireyin kimliklenme süreci ve temel ögeler ve medyanın aidiyet tasarımı
| | | 14 | Liberal Çoğulcu veya Anaakım iletişim paradigmasının temel varsayımlarına ilişkin genel değerlendirme yapılması.
| | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 2 | 14 | 28 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 5 | 5 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 5 | | | | 5 | 5 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|