Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FIZ612215406 | KARDİYOVASKÜLER SİSTEM FİZYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin kalp, kalp kası, kalp döngüsü, kalbin ritmik uyarılması, elektrokardiyogram ve özellikleri, kalp kası ve koroner kan akımı bozuklukları, kardiyak aritmiler, dolaşım sistemi, mikrodolaşım ve lenfatik sistem ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ali ASLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.Kalp hakkında genel ve özel konuları kavrayabilir.
2.Elektrokardiyogram konusunu kavrayabilir.
3.Dolaşım sistemini kavrayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Makale ve kitaplar.
Kütüphane ve elektronik kaynaklar. |
Dersin İçeriği |
Kalp ve damar sistemi hakkında genel bilgiler anlatılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalp ve kalp kası | | | 2 | Kalp döngüsü | | | 3 | Kalbin pompalama işlevinin düzenlenmesi | | | 4 | Kalbin ritmik uyarılması | | | 5 | Kalpte uyarılma ve İletinin Kontrolü | | | 6 | Normal elektrokardiyogram | | | 7 | Kalp kası ve koroner kan akımı bozukluklarının elektrokardiyogram açısından yorumu | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Normal elektrokardiyogramın vektöryel analizi | | | 10 | Kardiyak aritmiler | | | 11 | Kalp uyarılarının kalbin kendi ileti yollarında engellenmesine bağlı ritim bozuklukları | | | 12 | Dolaşım sistemi | | | 13 | Damarların gerilebilme yeteneği | | | 14 | Mikrodolaşım ve kapiller sistem | | | 15 | Lenfatik sistem | | | 16 | Bitirme sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tıbbi Fizyoloji klinik tıbbın temelleri: Rodney A. Rhoades. Çeviri Editörü: Erdal Ağar. İstanbul Tıp Kitabevi, 4.Baskı, 2017.
Guyton Tıbbi Fizyoloji: John E. Hall. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen, Prof. Dr. İnci Alican, Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu, 13. Baskı, 2017.
Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi: Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks, Çeviri Editörü: Hakkı Gökbel. 24. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2015. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
| 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|