Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FIZ610215406SOLUNUM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin solunum mekaniği ve ventilasyon, akciğer hacim ve kapasiteleri, perfüzyon, akciğer dolaşımı, kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması, hipoksi ve tipleri, solunumun regülasyonu ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ali ASLAN
Öğrenme Çıktıları
1Solunum mekaniği ve ventilasyonunu kavrayabilir. Akciğer hacim ve kapasitelerini kavrayabilir. Perfüzyon ve akciğer dolaşımını kavrayabilir. Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınmasını kavrayabilir. Hipoksi ve tiplerini kavrayabilir. Solunumun regülasyonunu kavrayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Makale ve kitaplar. Kütüphane ve elektronik kaynaklar.
Dersin İçeriği
Bu derste solunum mekaniği ve ventilasyon, akciğer hacim ve kapasiteleri, perfüzyon, akciğer dolaşımı, kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması, hipoksi ve tipleri, solunumun regülasyonu anlatılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Solunum sistemi fizyolojisine giriş
2Solunum mekaniği
3Ventilasyon
4Akciğer hacim ve kapasiteleri
5Perfüzyon
6Akciğer dolaşımı
7Kanda oksijen taşınması
8Ara sınav
9Kanda karbondioksitin taşınması
10Hipoksi
11Hipoksi tipleri
12Solunumun regülasyonu
13Solunum yollarının Fonksiyonları
14Trakea, bronşlar ve bronşiyoller
15Burnun normal solunum fonksiyonları
16Bitirme sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tıbbi Fizyoloji klinik tıbbın temelleri: Rodney A. Rhoades. Çeviri Editörü: Erdal Ağar. İstanbul Tıp Kitabevi, 4.Baskı, 2017. Guyton Tıbbi Fizyoloji: John E. Hall. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen, Prof. Dr. İnci Alican, Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu, 13. Baskı, 2017. Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi: Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks, Çeviri Editörü: Hakkı Gökbel. 24. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2015.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1  5  5  5    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00