Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FIZ604215406 | KAN FİZYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kan dokusunun yapısını, bileşenleri ve bu bileşenlerin fonksiyonlarını öğretmeyi amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Selma CIRRIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kanın bileşenlerini, fiziksel ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilir | 2 | Can describe immune mechanisms and the role of blood cells in the development of these mechanisms | 3 | Kanama-pıhtılaşma mekanizmaları ve bu mekanizmaların gelişiminde kan hücrelerinin rolünü açıklayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Kanın temel bileşenleri, Plazma proteinleri, Hematopoez, Eritrositler, Lökositler ve bağışıklık sistemi, Pıhtılaşma ve fibrinoliz, Kan grupları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kanın temel bileşenleri | | Laboratuar malzemelerini tanıma | 2 | Plazma proteinleri | | Kan alma | 3 | Hematopoez | | Plazma ve serum ayırma | 4 | Hematopoez | | Plazma ve serum ayırma | 5 | Eritrositler | | Eritrosit sayımı
Hemoglobin tayini
Hematokrit
Kan grupları | 6 | Eritrositler | | Eritrosit sayımı
Hemoglobin tayini
Hematokrit
Kan grupları | 7 | Eritrositler | | Eritrosit sayımı, Hemoglobin tayini, Hematokrit, Kan grupları | 8 | Ara sınav | | | 9 | Lökositler ve bağışıklık sistemi | | Lökosit sayımı | 10 | Lökositler ve bağışıklık sistemi | | Lökosit sayımı | 11 | Lökositler ve bağışıklık sistemi | | Lökosit formülü | 12 | Lökositler ve bağışıklık sistemi | | Lökosit formülü | 13 | Pıhtılaşma ve fibrinoliz | | Kanama zamanı | 14 | Pıhtılaşma ve fibrinoliz | | Pıhtılaşma zamanı | 15 | Kan grupları | | Kan grupları | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Guyton Tıbbi Fizyoloji: Arthur C. Guyton, John E. Hall
Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi: Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks
Fizyoloji: Robert M. Berne, Matthew L. Levy, Bruce M. Koeppen, Bruce A. Stantion. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
| 6 | 5 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|