Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FIZ602215406NÖROFİZYOLOJİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı MSS fizyolojisi derslerinin ileri düzeyde öğrencilere aktarılmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ali ASLAN
Öğrenme Çıktıları
11.Sinir sistemi hakkında genel ve özel konuları kavrayabilir. 2.Motor işlev konusunu kavrayabilir. 3.Beynin zihinsel işlevlerini kavrayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Makale ve kitaplar. Kütüphane ve elektronik kaynaklar.
Dersin İçeriği
Bu derste sinir sistemine giriş, sinir sisteminin organizasyonu, sinapsların temel işlevleri ve aracı maddeler, omuriliğin motor işlevleri, kas duysal reseptörleri-kas iğcikleri, motor işlevin korteks ve beyin sapı tarafından kontrolü, vestibular duyular ve dengenin korunması, serebellum ve bazal gangliyonların genel motor kontrole katkıları, motor kontrol sisteminin bütünleştirilmesi, beyin korteksinin fizyolojik anatomisi, beyin korteksinin özgül alanlarının işlevleri, beynin zihinsel işlevleri, öğrenme ve bellek anlatılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sinir sistemine giriş
2Sinir sisteminin organizasyonu
3Sinapsların temel işlevleri ve aracı maddeler
4Omuriliğin motor işlevleri
5Kas duysal reseptörleri-kas iğcikleri
6Fleksör refleks ve geri çekme refleksleri
7Motor işlevin korteks ve beyin sapı tarafından kontrolü
8Ara sınav
9Vestibular duyular ve dengenin korunması
10Serebellum ve bazal gangliyonların genel motor kontrole katkıları
11Motor kontrol sisteminin bütünleştirilmesi
12Beyin korteksinin fizyolojik anatomisi
13Beyin korteksinin özgül alanlarının işlevleri
14Beynin zihinsel işlevleri
15Öğrenme ve bellek
16Bitirme sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tıbbi Fizyoloji klinik tıbbın temelleri: Rodney A. Rhoades. Çeviri Editörü: Erdal Ağar. İstanbul Tıp Kitabevi, 4.Baskı, 2017. Guyton Tıbbi Fizyoloji: John E. Hall. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen, Prof. Dr. İnci Alican, Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu, 13. Baskı, 2017. Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi: Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks, Çeviri Editörü: Hakkı Gökbel. 24. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2015.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1155 5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00