Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FIZ613215406FİZYOLOJİ TARİHİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Fizyolojik bilimlerde önemli gelişmelerin önünü açan çalışmalar ve bilim insanların tanıtılmasını amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Elif DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Fizyoloji’nin tıp tarihindeki yeri ve önemini kavrar EEG, EKG ve EMG’nin tarihsel gelişimini anlatabilir Nörofizyoloji, dolaşım, solunum, sindirim, endokrin ve kan fizyolojisindeki tarihsel gelişimleri açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fizyoloji tarihinde homeostasis kavramı, Deneysel fizyolojinin tarihsel gelişimi, Klinikte fizyolojinin önemi, Elektromiyografi, Elektroensefalografi ve Elektrokardiyografinin tarihsel gelişimi, Nörofizyolojinin tarihsel gelişimi, Sindirim fizyolojisinde tarihsel gelişimi, Dolaşım sistemi fizyolojisinde tarihsel gelişimi, Endokrin sistem fizyolojisinde tarihsel gelişimi, Kan fizyolojisi ve transfüzyon tekniklerinde tarihsel gelişim, Solunum fizyolojisinin tarihsel gelişimi, Nobel fizyoloji veya tıp ödüllerine bakış
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fizyoloji tarihinde homeostasis kavramı
2Deneysel fizyolojinin tarihsel gelişimi
3Klinikte Fizyoloji’nin önemi
4Klinikte Fizyoloji’nin önemi
5Elektromiyografinin tarihsel gelişimi
6Elektroensefalografinin tarihsel gelişimi
7Elektrokardiyografinin tarihsel gelişimi
8Ara sınav
9Nörofizyolojinin tarihsel gelişimi
10Sindirim fizyolojisinde tarihsel gelişimi
11Dolaşım sistemi fizyolojisinde tarihsel gelişimi
12Endokrin sistem fizyolojisinde tarihsel gelişimi
13Solunum sisteminin tarihsel gelişimi
14Kan fizyolojisi ve transfüzyon tekniklerinde tarihsel gelişim
15Nobel fizyoloji veya tıp ödüllerine bakış
16Bitirme sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dünya ve Türk Tıp Tarihi: Editör: Prof. Dr. Erdem AYDIN, Güneş Tıp Kitabevleri, Baskı tarihi, 2016. Tıp Tarihi: William Bynum, Çeviri Editörü: Nur Gökçeoğlu. Dost Kitabevi,Baskı, 2014.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15 5 5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00