Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FIZ613215406 | FİZYOLOJİ TARİHİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fizyolojik bilimlerde önemli gelişmelerin önünü açan çalışmalar ve bilim insanların tanıtılmasını amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Elif DOĞAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fizyoloji’nin tıp tarihindeki yeri ve önemini kavrar
EEG, EKG ve EMG’nin tarihsel gelişimini anlatabilir
Nörofizyoloji, dolaşım, solunum, sindirim, endokrin ve kan fizyolojisindeki tarihsel gelişimleri açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fizyoloji tarihinde homeostasis kavramı, Deneysel fizyolojinin tarihsel gelişimi, Klinikte fizyolojinin önemi, Elektromiyografi, Elektroensefalografi ve Elektrokardiyografinin tarihsel gelişimi, Nörofizyolojinin tarihsel gelişimi, Sindirim fizyolojisinde tarihsel gelişimi, Dolaşım sistemi fizyolojisinde tarihsel gelişimi, Endokrin sistem fizyolojisinde tarihsel gelişimi, Kan fizyolojisi ve transfüzyon tekniklerinde tarihsel gelişim, Solunum fizyolojisinin tarihsel gelişimi, Nobel fizyoloji veya tıp ödüllerine bakış |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fizyoloji tarihinde homeostasis kavramı | | | 2 | Deneysel fizyolojinin tarihsel gelişimi | | | 3 | Klinikte Fizyoloji’nin önemi | | | 4 | Klinikte Fizyoloji’nin önemi | | | 5 | Elektromiyografinin tarihsel gelişimi | | | 6 | Elektroensefalografinin tarihsel gelişimi | | | 7 | Elektrokardiyografinin tarihsel gelişimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nörofizyolojinin tarihsel gelişimi | | | 10 | Sindirim fizyolojisinde tarihsel gelişimi | | | 11 | Dolaşım sistemi fizyolojisinde tarihsel gelişimi | | | 12 | Endokrin sistem fizyolojisinde tarihsel gelişimi | | | 13 | Solunum sisteminin tarihsel gelişimi | | | 14 | Kan fizyolojisi ve transfüzyon tekniklerinde tarihsel gelişim | | | 15 | Nobel fizyoloji veya tıp ödüllerine bakış | | | 16 | Bitirme sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dünya ve Türk Tıp Tarihi: Editör: Prof. Dr. Erdem AYDIN, Güneş Tıp Kitabevleri, Baskı tarihi, 2016.
Tıp Tarihi: William Bynum, Çeviri Editörü: Nur Gökçeoğlu. Dost Kitabevi,Baskı, 2014. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
| 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|