Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FIZ609215406 | HÜCRE FİZYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında hücrelerin çoğu için ortak olan yapı ve fonksiyonların anlaşılması, dış ortam ile madde alış-verişi ve hücreler arasın haberleşmedeki temel prensiplerin kavranması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Selma CIRRIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Vücudun genel organizasyonunu anlatabilir | 2 | Homeostasis tanımını yapabilir | 3 | Hücre membran bileşenleri ve fonksiyonları anlatabilir | 4 | Her organelin fonksiyon tanımını yapabilir | 5 | Hücreler arası haberleşme şekillerini tanımlayabilir | 6 | Hücre içi ikinci haberci sistemlerini açıklayabilir | 7 | Sinyal moleküllerinin genel etki mekanizmalarını anlatabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Fizyolojiye giriş, Homeostasis tanımı, Hücre membranı ve Hücre çekirdeği, Endoplazmik retikulum, Golgi kompleksi ve lizozomların fonksiyonları, hücrede salgı yolağı, Mitokondri ve peroksizomların yapısı ve fonksiyonel özellikleri, Hücre iskelet proteinleri, hücre hareketleri, Hücre zarında aktif ve pasif madde taşınması, Hücre zarında aktif ve pasif madde taşınması, Hücreler arası iletişim, Hücre içi ikinci haberci sistemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hücre fizyolojisine giriş, Homeostasis tanımı | | | 2 | Hücre membranı | | | 3 | Hücre çekirdeği | | | 4 | Endoplazmik retikulum, | | | 5 | Golgi kompleksi | | | 6 | Lizozomların fonksiyonları | | | 7 | Hücrede salgı yolağı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mitokondri ve peroksizom | | | 10 | Hücre iskeleti | | | 11 | Aktif ve pasif transport | | | 12 | Aktif ve pasif transport | | | 13 | Hücreler arası haberleşme | | | 14 | Hücreler arası haberleşme | | | 15 | İkinci haberciler | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Guyton Tıbbi Fizyoloji: Arthur C. Guyton, John E. Hall.
Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi: Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks
Fizyoloji: Robert M. Berne, Matthew L. Levy, Bruce M. Koeppen, Bruce A. Stantion |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
| 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ2 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ3 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ5 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ6 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | | ÖÇ7 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|