Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FIZ605215406KAS FİZYOLOJİSİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İskelet kası, düz kas ve kalp kasında uyarılma ve kasılma mekanizmalarını öğretmeyi amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Elif DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1İskelet kasında uyarılma-kasılma ve gevşeme mekanizmalarını anlatabilir Düz kasta uyarılma-kasılma ve gevşeme mekanizmalarını açıklayabilir Kalp kasında uyarılma-kasılma ve gevşeme mekanizmalarını açıklayabilir İskelet kası, düz kas ve kalp kası arasındaki uyarılma, kasılma mekanizmaları arasındaki farklılıkları anlatabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İskelet kasının yapısı, İskelet kasında kasılmanın moleküler mekanizması, İskelet kasının uyarılması, İskelet kasının reseptörleri, İskelet kasında lif tipleri, İskelet kasının enerji metabolizması, İskelet kasında yorgunluk, Düz kasın yapısı, Düz kasın elektriksel özellikler, Düz kasın uyarılması ve kasılma mekaniği, Kalp kasının yapısı, Kalp kasının elektriksel özellikleri, Kalp kasının uyarılması, Kalp kasında kasılma mekaniği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İskelet kasının yapısı
2İskelet kasında kasılmanın moleküler mekanizması
3İskelet kasının uyarılması
4İskelet kasının reseptörleri
5İskelet kasında lif tipleri
6İskelet kasının enerji metabolizması
7İskelet kasında yorgunluk
8Ara sınav
9Düz kasın yapısı
10Düz kasın elektriksel özellikler
11Düz kasın uyarılması ve kasılma mekaniği
12Kalp kasının yapısı
13Kalp kasının elektriksel özellikleri
14Kalp kasının uyarılması
15Kalp kasında kasılma mekaniği
16Bitirme sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tıbbi Fizyoloji klinik tıbbın temelleri: Rodney A. Rhoades. Çeviri Editörü: Erdal Ağar. İstanbul Tıp Kitabevi, 4.Baskı, 2017. Guyton Tıbbi Fizyoloji: John E. Hall. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen, Prof. Dr. İnci Alican, Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu, 13. Baskı, 2017. Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi: Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks, Çeviri Editörü: Hakkı Gökbel. 24. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2015.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15 5 5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00