Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FIZ603215406BİLGİSAYAR UYGULAMALI BİYOİSTATİSTİK Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Biyoistatistiğin önemini ve kullanım alanlarını öğretmek, temel istatistiksel analiz yöntemlerinin bilgisayar uygulamalı olarak çözümünü yapmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yeliz KAŞKO ARICI
Öğrenme Çıktıları
1Temel istatistik analiz yöntemlerinin prensiplerini öğrenir ve sonuçlarını yorumlayabilir Karşılaştığı sorunların çözümü için hipotez kurabilir. Elde edilen verileri analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. Değişkenler arasında ilişki kurabilir ve bu ilişkiyi yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel istatistik analiz yöntemleri ve onların SPSS ile bilgisayar uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1SPSS paket programını tanıtmak, ekranlarını izah etmek
2SPSS Paket Programına veri girişi ve dönüşümlerinin yapılması, etiketlerin tanımı
3Sağlık alanında elde edilen verilerin grafikle özetlenmesi
4Sağlık alanında elde edilen verilerin sayısal özetlenmesi, merkezi ölçü istatistikleri hesabı ve kullanımı
5Değişkenlik ölçü istatistiklerinin hesaplanması ve bilgisayar çıktılarının kavranıp yorumlanabilmesi
6Sağlık alanında yürütülmesi planlanan araştırmalar için hipotez kurmak, hata tiplerini, testin gücünü tanımlamak
7Sağlık alanında elde edilen veriler için bağımsız İki grup karşılaştırması -parametrik test
8Ara sınav
9Sağlık alanında elde edilen veriler için bağımsız İki grup medyanlarının karşılaştırması -nonparametrik test
10Sağlık alanında elde edilen veriler için bağımlı İki grup karşılaştırılması -parametrik test
11Sağlık alanında elde edilen veriler için bağımlı İki grup medyanlarının karşılaştırılması-nonparametrik test
12Sağlık alanında elde edilen veriler için bağımsız k-grup ortalamalarının karşılaştırılması-ANOVA
13Sağlık alanında elde edilen veriler için Çoklu karşılaştırma testleri
14Sağlık alanında elde edilen veriler için bağımsız k-grup medyanlarının karşılaştırılması
15Sağlık alanında elde edilen veriler için iki değişken arasındaki bağıntının veya ilişkinin araştırılması
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özdamar, K. (2001). SPSS ile Biyoistatistik. Eskişehir: Kaan Kitabevi, 343-360.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15 5 5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00