Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6022OYUN TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİMZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Lisansüstü düzeyde oyun ve oyunun mesleki gelişim üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilere tanıtarak profesyonel düzeyde oyunların derslere entegrasyonunu sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Caner ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Oyun kavramını bilir.
2Eğitim faaliyetlerinde oyunlardan yararlanır.
3Eğitsel oyunların tarihçesini bilir.
4Oyun kuramlarının gelişimlerini takip eder.
5Mesleki düzeyde oyunları profesyonel bir şekilde kullanır.
6Eğitimde oyunla ilgili yapılmış akademik çalışmaları takip eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste; erken çocukluk döneminden itibaren okul öncesi ve ilkokul düzeyinde yer alan, eğitim ortamlarına entegrasyonu ve bu ortamlarda kullanımı hedeflenen eğitsel oyunlara yer verilmesi planlanmaktadır. Eğitsel amaçlı oyun kullanımı, oyun kuramları, sınıf ortamlarının oyun aracılığı ile olumlu iklime sahip olması, oyunların hedefleri, çeşitleri ve temel unsurları bu dersin odak noktalarını oluşturmaktadır. Lisansüstü düzeyde öğrenimlerini sürdüren öğretmenlerin, derslerinde ya da öğrencileri ile birlikte yürüttüğü ders dışı sosyal faaliyetlerinde oyunlara eğitsel amaçlı olarak daha fazla yer vermesi ve bu etkinlikleri bilimsel süreçlerle ilerletmeleri dersin amaçlamış olduğu hedefler arasında yer almaktadır. Bununla birlikte, ders aracılığı ile öğretmenlerin öğretim süreçlerinde oyunlardan yararlanarak kendilerini ve öğrencilerini gözlemlemeleri, mesleki anlamda kendilerini geliştirmeleri adına dersin hedeflemiş olduğu bir başka kazanımdır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları
2Oyun Tanıtımı ve Tarihçesi
3Oyunun Amaçları
4Eğitim Sisteminde Oyunların Yeri ve Önemi
5Oyun Kuramları
6Oyun Kuramları
7Eğitsel Oyunlar
8Eğitsel Oyunların Gelişimi ve Tarihçesi
9Ara Sınav
10Eğitim Ortamlarında Oyunlar
11Eğitim Ortamlarında Oyunlaştırma
12Oyunların Mesleki Gelişime Katkısı
13Oyunların Mesleki Gelişime Katkısı
14Eğitsel Oyunlarda İyi Örnekler
15Eğitsel Oyunlarda İyi Örnekler
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A.Pellegrini (2010) The Oxford Handbook of the Development of Play A.Pellegrini ve P.Smith (2004). The Nature of Play: Great Apes and Humans E. Wood (2005). Play, Learning and the Early Childhood Curriculum K.H. Pasek ve R.M. Golinkoff (2008). A Mandate for Playful Learning in Preschool: Presenting the Evidence D. Singer, R.M. Golinkoff, K.H. Pasek (2009). Play:Learning: How Play Motivates and Enhances Children's Gognitive and Social-Emotional Growth V.G.Paley (2005): A Child's Work: The Importance of Fantasy Play G. Gronlund (2010). Developmentally Appropriate Play: Guiding Young Children to A Higher Level. Göncü, A. (2021). Oyunda Büyümek: Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Sosyo Kültürel Bakış. Koç Üniversitesi Yayınları:192, 3. Baskı: İstanbul, Mayıs, 2022.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555455
ÖÇ35555555
ÖÇ45455555
ÖÇ55555555
ÖÇ65555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00