Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OÖE6022 | OYUN TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Lisansüstü düzeyde oyun ve oyunun mesleki gelişim üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilere tanıtarak profesyonel düzeyde oyunların derslere entegrasyonunu sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Caner ÖZDEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyun kavramını bilir. | 2 | Eğitim faaliyetlerinde oyunlardan yararlanır. | 3 | Eğitsel oyunların tarihçesini bilir. | 4 | Oyun kuramlarının gelişimlerini takip eder. | 5 | Mesleki düzeyde oyunları profesyonel bir şekilde kullanır. | 6 | Eğitimde oyunla ilgili yapılmış akademik çalışmaları takip eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste; erken çocukluk döneminden itibaren okul öncesi ve ilkokul düzeyinde yer alan, eğitim ortamlarına entegrasyonu ve bu ortamlarda kullanımı hedeflenen eğitsel oyunlara yer verilmesi planlanmaktadır. Eğitsel amaçlı oyun kullanımı, oyun kuramları, sınıf ortamlarının oyun aracılığı ile olumlu iklime sahip olması, oyunların hedefleri, çeşitleri ve temel unsurları bu dersin odak noktalarını oluşturmaktadır. Lisansüstü düzeyde öğrenimlerini sürdüren öğretmenlerin, derslerinde ya da öğrencileri ile birlikte yürüttüğü ders dışı sosyal faaliyetlerinde oyunlara eğitsel amaçlı olarak daha fazla yer vermesi ve bu etkinlikleri bilimsel süreçlerle ilerletmeleri dersin amaçlamış olduğu hedefler arasında yer almaktadır. Bununla birlikte, ders aracılığı ile öğretmenlerin öğretim süreçlerinde oyunlardan yararlanarak kendilerini ve öğrencilerini gözlemlemeleri, mesleki anlamda kendilerini geliştirmeleri adına dersin hedeflemiş olduğu bir başka kazanımdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları | | | 2 | Oyun Tanıtımı ve Tarihçesi | | | 3 | Oyunun Amaçları | | | 4 | Eğitim Sisteminde Oyunların Yeri ve Önemi | | | 5 | Oyun Kuramları | | | 6 | Oyun Kuramları | | | 7 | Eğitsel Oyunlar | | | 8 | Eğitsel Oyunların Gelişimi ve Tarihçesi | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Eğitim Ortamlarında Oyunlar | | | 11 | Eğitim Ortamlarında Oyunlaştırma | | | 12 | Oyunların Mesleki Gelişime Katkısı | | | 13 | Oyunların Mesleki Gelişime Katkısı | | | 14 | Eğitsel Oyunlarda İyi Örnekler | | | 15 | Eğitsel Oyunlarda İyi Örnekler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A.Pellegrini (2010) The Oxford Handbook of the Development of Play
A.Pellegrini ve P.Smith (2004). The Nature of Play: Great Apes and Humans
E. Wood (2005). Play, Learning and the Early Childhood Curriculum
K.H. Pasek ve R.M. Golinkoff (2008). A Mandate for Playful Learning in Preschool: Presenting the Evidence
D. Singer, R.M. Golinkoff, K.H. Pasek (2009). Play:Learning: How Play Motivates and Enhances Children's Gognitive and Social-Emotional Growth
V.G.Paley (2005): A Child's Work: The Importance of Fantasy Play
G. Gronlund (2010). Developmentally Appropriate Play: Guiding Young Children to A Higher Level.
Göncü, A. (2021). Oyunda Büyümek: Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Sosyo Kültürel Bakış. Koç Üniversitesi Yayınları:192, 3. Baskı: İstanbul, Mayıs, 2022. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|