Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OÖE6012OKUL ÖNCESİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE KODLAMAZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, verimli bilgisayar programı yazımında temel programlama yeteneklerinin geliştirilmesi konusunda öğrencilere yardımcı olunmaktır. Bu derste, çoğu bilgisayar programlarının en önemli temel bloklarından ikisi olan veri yapıları ve onlar üzerinde tanımlı algoritmalar anlatılmaktadır. Çok yaygın olarak kullanılan veri yapıları ve bunlarla ilgili algoritmaların soyut olarak tanıtılmalarının yanı sıra bunların C ve Java gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde somut olarak gerçekleştirimleri öğretilmektedir. Veri yapıları ve algoritmaların çalışma zamanı, bellek gereksinimi ve programlama kolaylığı bakımından verimliliklerin incelenmesine büyük önem verilmektedir. Ayrıca, Java dilinde olduğu gibi (Java Collections Framework) ön gerçekleştirimi mevcut olan hazır veri yapılarından da özetle bahsedilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dinamik bellek yönetimi temellerini ve verilerin belleğe nasıl yerleştirildiğini açıklar.
2Verilen bir algoritmayı analiz eder ve performansına ilişkin asimptotik büyümeyi hesaplar.
3İteratif ve özyinemeli tasarım yaklaşımlarını birbirinden ayırt eder ve gereksinimlere göre birini seçer.
4Temel veri yapılarını ve işlemlerini sayar.
5Mevcut veri yapılarını kullanarak kendi veri yapısını tasarlar.
6Uygun veri yapıları kullanımının verimli program yazmadaki önemini takdir eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste anlatılan konular arasında işaretçi mantığı, algoritmaların asimtotik analizi (Büyük O notasyonu ve onun benzerleri); algoritmaların yinelemeli ve iteratif gerçekleştirimleri; dizi, liste, kuyruk, yığın, heap, sözlük, arama ağacı ve çizge gibi veri yapıları ve Java Collection Framework yer almaktadır. Kod yazımları C ve/veya J programlama dillerinde yapılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Algoritma ve akış şeması kavramları, genel olarak programlamaya giriş
2Değişken kavramı ve bazı matematiksel algoritmalar
3Dizilerle ilgili algoritmalar ve akış şemaları
4Matrislerle ilgili algoritmalar ve akış şemaları
5Sıralama algoritmaları
6Basit oyunların algoritmaları ve akış şemaları
7Basit oyunların algoritmaları ve akış şemaları-2
8Ara sınav
9Proje Geliştirme
10C'de değişken ve dizi kavramları
11C'de kontrol ifadeleri
12C'de döngüler
13Algoritması veya akış şeması verilen programların C ile kodlanması
14Proje Sunumu
15proje sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Herbert Schildt, C# 4.0: The Complete Reference, McGraw-Hill, 2010.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Proje Hazırlama16060
Proje Sunma16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25554555
ÖÇ35555545
ÖÇ45554444
ÖÇ55555544
ÖÇ64444445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00