Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OÖE6005 | ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARI | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuk gelişimindeki çağdaş yaklaşımlara yönelik eğitim öğretim ve değerlendirme süreçlerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerini öğrenir. | 2 | Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerini söyler. | 3 | Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerini anlatır. | 4 | Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerini sıralar | 5 | Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerini anlatır. | 6 | Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımını açıklar. | 7 | Okul öncesi eğitimde Bank Street programını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amaç, önem ve içeriği | | | 2 | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşleri | | | 3 | Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşleri | | | 4 | Rousseau ve Pestalozzinin hayatı ve görüşleri | | | 5 | Salzman ve Herbartın hayatı ve görüşleri | | | 6 | Fröbel ve Deweynin hayatı ve görüşleri | | | 7 | Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri | | | 8 | Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşleri | | | 9 | Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı | | | 10 | Okul öncesi eğitimde Bank Street programı | | | 11 | Okul öncesi eğitimde Waldorf okulları | | | 12 | Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı | | | 13 | Okul öncesi eğitimde Head Start programı | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Deney | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|