|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OÖE6000B | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; çocuklarla yürütülen araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi, ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı araştırma yöntemlerini (Deneysel yöntem, betimleme yöntemi, İlişkisel yöntem, vb) gözden geçirmek ve öğrencilerin erken çocukluk eğitimiyle ilgili belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gerekli literatür tarama, veri toplama, veri değerlendirme ve araştırma raporu hazırlama tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Ders Sorumlusu | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilimsel araştırmayla ilgili temel kavram, terim ve tanımları açıklar. | 2 | Çocuklarla yürütülen çalışmalarda kullanılan veri toplama yöntemlerini tanır. | 3 | Araştırmalarda karşılaşılan etik konuları değerlendirir. | 4 | Araştırma raporu hazırlama ilkelerini açıklar. | 5 | Araştırmanın amaç ve türlerine göre verileri ayırt eder. | 6 | Farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanır ve kıyaslar. | 7 | Erken çocukluk dönemiyle ilgili bir araştırma projesi önerisi hazırlamaya yönelik süreçleri planlar ve bir araştırma projesi önerisi oluşturur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmanın temelleri, bilimsel yöntem, araştırma türleri, araştırma sürecinin aşamaları, bilimsel araştırmada etik, problemi tanımlama, araştırma problemi, değişkenler, hipotez, örnekleme yöntemleri ve sınıflandırılması, örneklem büyüklüğü, verilerin toplanması, ölçme, güvenirlik, geçerlik, anket, gözlem, görüşme, çocuklardan veri toplama, teknikleri, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, raporlaştırma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders hakkında bilgilendirme | | | 2 | Bilimsel Raporlaştırma: a) Makale Türleri b) Bilimsel bir yazının türleri c) Genel yazım kuralları d) Kaynakların metin içinde gösterimi e) Kaynak listesi oluşturma | | | 3 | Bilimsel Araştırmanın Temelleri: a) Araştırma türleri b) Genel araştırma türleri c) Nitel ve Nicel araştırmalar d) Araştırma sürecinin aşamaları e) Etik | | | 4 | Problemi Tanımlama: a) Araştırma problemi b) Araştırma konusu c) Literatür taraması d) 4N1K modeli | | | 5 | Problemi Tanımlama: a) Değişkenler b) Hipotez c) Amaç d) Önem e) Sayıltı | | | 6 | Örnekleme Yöntemleri: a) Evren b) Örneklem & Örnekleme c) Örnekleme yöntemleri d) Örneklem büyüklüğü e) Temel kavramlar | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Nicel Araştırmalar: a) Deneysel desenler b) Tek denekli araştırma | | | 9 | Nicel Araştırmalar: a) İlişkisel araştırma b) Tarama araştırmaları c) Nedensel karşılaştırma araştırmaları | | | 10 | Nitel Araştırmalar: a) Nitel araştırmaların özellikleri b) Nitel araştırmaların aşamaları c) İçerik analizi | | | 11 | Nitel Araştırmalar: a) Durum çalışmaları b) Eylem araştırması | | | 12 | Verilerin Toplanması: a) Ölçme düzeyi b) Ölçme aracını geliştirme c) Güvenirlik d) Geçerlik | | | 13 | Verilerin Toplanması: a) Anket ve geliştirme süreci b) Gözlem c) Kodlama d) Görüşme e) Dokümanlar ve diğer görsel belgeler f) Günlüklerin kullanımı | | | 14 | Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | APA (2005), APA style publication manual. (5th Ed.), New York: APA
Arıkan, R. (2000). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (3. Baskı), Ankara: Gazi Kitabevi.
Büyüköztürk, Ş. Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Karasar, N.(2007). Araştırmalarda rapor hazırlama. (14. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Kurbanoğlu, S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara:ÜNAK. Mukherji, P. & Albon, D. (2010). Research methods in early childhood education: an introductory guide. London: Sage Publications.
Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
Fraenkel, J. R and Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. (7th Ed.). Boston: McGraw Hill. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 3 | 14 | 42 | Uygulama/Pratik | 4 | 14 | 56 | Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 | Rapor Sunma | 3 | 14 | 42 | Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|